חוד החנית: חמשת הכוחות המיוחדים המובילים של צה"ל

הכוחות המיוחדים משופעים באמל"ח ייחודי ומקבלים, לרוב, משימות מיוחדות. דן ארקין בוחר את חמשת הכוחות המיוחדים של צה"ל שאמורים להרתיע כל אויב  

תר"ש תנופה. חיזוק הקצה המבצעי של יחידות החוד של צה"ל. הפיכת הצבא לכוח קטלני וטכנולוגי. תמרון רב-זרועי, רב-ממדי. אלו הכיוונים החדשים של הצבא, משנתו של הרמטכ"ל, היורדת לפרטי כל היחידות הלוחמות. בראש - היחידות המיוחדות, שלראשונה מייצגות את כל שלושה הזרועות, יבשה, אוויר וים. 

כנף 7, כוחות האוויר המיוחדים, כא"מ. שילוב ראשוני וייחודי של יחידה 669, שלדג ויחידות מיוחדות נוספות תחת גג אחד, גוף הכוחות המיוחדים של חה"א. בסיס הכנף החדשה בבסיס פלמחים, וב-2022 ייפתח בית ספר למקצועות כא"מ. הכוח בתחילת דרכו, אך מובטח פיתוח יכולות מבצעיות מיוחדות בעומק, בתחומי המדינה ומעבר לגבול בשגרה ובחירום. 

התאמת שיטות לחימה חדשות, הרחבת מעגלי שת"פ עם החיל. 669 היא יחידת החילוץ המוטסת המתמחה במבצעי חילוץ, איתור ופינוי בים וביבשה, חילוץ טייסים ולוחמים. טייס כי ינטוש את מטוסו, יהיה סמוך ובטוח ש-669 תעשה הכל, והרבה יותר, כדי לבוא לחלצו. 

לוחמיה ישתלשלו בכבל ויעלו את הטייס למסוקם בדרך הביתה. בדרך יקבל את הטיפול הרפואי הנאמן של רופאי היחידה. שלדג היא יחידת המבצעים המיוחדים של זרוע האוויר. בעלת יכולת עצמאית קרקעית בנושאי קומנדו ומודיעין קדמיים, הכנת מנחתי עפר לכלי טיס ברחבי המדינה ומעבר לגבול. עוד שותפות בכא"מ: יחידת ההנחתה הקדמית יה"ק, המכשירה שדות תעופה ומנחתים קדמיים. במסגרת כא"מ תקום יחידת מודיעין ייעודית. 

יחידת רפאים. היחידה הרב-ממדית ורב-ממדית הנמצאת בתהליך מבצוע. שיטות לחימה חדשות שפותחו בחה"א, באמ"ן, באגף התקשוב. בעלת יכולות להפעיל כלי טיס, מטוסי קרב, כטמ"מים וכלי טיס בלתי מאויישים 'זיק' של חת"ם. תקיפת מטרות קרקע, מתרגלת תקיפת מטרות בשיטות חדישות, לוחמים יכולים להפעיל מטוס קרב בתקיפה. שת"פ עם שריון והנדסה בלחימה בכל זירות הלחימה.  שת"פ עם העשיות הביטחוניות בפיתוח כלים ומערכות יעודיים. 

חטיבת הקומנדו (עוז). מאגדת יחידות שדה מובחרות: אגוז, מגלן ודובדבן. עיקריה פעולה מהירה ועוצמתית, גמישות מבצעית ופעילות מבצעית בחזיתות ובעומק. דגש על חדשנות טכנולוגית, התמחות בלוחמת מגע קרוב והתמודדות עם איומי חדירה, עם טרור ופח"ע, עם חטיפות חיילים. ביצוע  פשיטות ארוכות טווח. ארבע סיירות מובחרות שהיו לחטיבת קומנדו אחת, שסיסמתה "ידך בעורף אויביך". 

יהל"ם, יחידת הנדסה למשימות מיוחדות של חיל ההנדסה. והמשימות: פריצה הנדסית, חבלה התקפית, סילוק פצצות. היחידה נעזרת בהרבה רובוטיקה. מתמחה בלוחמת מנהרות, חוד החנית של החיל בתווך התת-קרקעי הנסתר, עם ניסיון מבצעי במנהרות בזירות הלחימה. טיפול בתחמושת ואמל"ח מסוכנים, הכנת מטענים ופצצות, איתור והשמדה של סליקים ומנהרות. הרבה רובוטים נשלטים מרחוק.

שייטת 13. יחידה ותיקה, בעלת ניסיון מבצעי ומורשת קרב מפוארת. הלוחמים המגיחים מן הים אל היבשה לביצוע מגוון משימות לחימה ביבשה. מבצעים מעבר לקווי האויב, פגיעה בנמלי אויב ובמתקנים חיוניים, איסוף מודיעין איכותי, התמחות בלוחמה ימית, צלילות, הפעלת כלי שיט מיוחדים מעל ומתחת למים, צניחה מבצעית, שיטות תקיפה ימית ופשיטות מהים ליבשה, לוחמת חי"ר, גרילה ונגד טרור. משתתפת בהגנה על המים הכלכליים ועל מתקני הגז של מדינת ישראל.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית