בצל המשבר הכלכלי החריף, התפטר שר החוץ הלבנוני

זאת בשל מה שתיאר כחוסר רצון פוליטי לרפורמה. ״נטלתי חלק בממשלה כדי לעבוד עבור בוס אחד, לבנון, אך מצאתי שבמדינתי מספר בוסים בעלי אינטרסים מנוגדים״, אמר

שר החוץ המתפטר של לבנון, נאסיף חיטי. צילום: REUTERS/Muhammad Hamed/Pool/File photo

 

שר החוץ הלבנוני, נאסיף חיתי, התפטר היום (ב׳) בשל מה שתיאר כ״חוסר רצון פוליטי לרפורמה״, זאת בצל המשבר הכלכלי החריף המאיים על היציבות במדינה.

על פי סוכנות הידיעות רויטרס, תורמים זרים הבהירו כי לא יספקו סיוע נוסף עד שביירות תנקוט ברפורמות, התקועות זה תקופה ארוכה, כדי להתמודד עם הבזבוז והשחיתות בממשלה, הגורמים העיקריים למשבר שרק החמיר בשל מגפת הקורונה. כמו כן, הושהו השיחות בין לבנון לבין קרן המטבע הבינלאומית.

״בהתחשב בהיעדר רצון אפקטיבי להשגת רפורמה מקיפה, שהחברה שלנו וכן הקהילה הבינלאומית דחקו בנו לבצע, החלטתי להתפטר״, אמר חיתי, והוסיף כי ״נטלתי חלק בממשלה הזו כדי לעבוד עבור בוס אחד, בשם לבנון, אך אז מצאתי שבמדינתי ישנם מספר בוסים בעלי אינטרסים מנוגדים. אם אלו לא יתאגדו יחד כדי להציל את העם הלבנוני, הספינה תטבע כשכולם עליה״.

חיטי נכנס לתפקיד שר החוץ בינואר האחרון, יחד עם ראש הממשלה חסן דיאב. על פי דיווחים, ההחלטה לפרוש נבעה גם מחילוקי דעות עם דיאב.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית