BAE השלימה רכישת תחום ה-GPS הצבאיים של ריית'און

שווי העסקה 1.9 מיליארד דולרים. בנוסף, רכשה BAE את תחום התקשורת הטקטית יבילת-האוויר מריית'און תמורת 275 מיליון דולרים

צנחן אמריקני משתמש במערכת GPS במהלך תרגיל. צילום: Spc. Markus Rauchenberger/US Army

חברת BAE Systems הודיעה בסוף חודש יולי על השלמת את רכישת תחום ה-GPS הצבאי של חברת Collins Aerospace מידי תאגיד Raytheon Technologies, בשווי של 1.9 מיליארד דולרים.

"היום מציין את שיאו של מאמץ צוותי אדיר, ואנחנו גאים מאוד לקבל את עובדי תחום ה-GPS הצבאי לחברה שלנו", אמר ג'ון ווטקינס, סמנכ"ל ומנהל כללי של פתרונות ירי מדויק וחישה ב-BAE. "יחד נסתמך על ההיסטוריה העשירה שלנו לספק יכולות מעולות וחדשניות שיסייעו בהגנה על הלוחמים של ארה"ב ובעלות הברית".

האתר c4isrnet.com מציין כי הרכישה הגיעה בעקבות מיזוג של חברות הענק, קבלניות הביטחון United Technologies Corp. ו-Raytheon, לתאגיד Raytheon Technologies ביוני האחרון. משרד המשפטים האמריקני אישר את המיזוג בחודש מרץ, אך רק בתנאי שהחברות יוציאו מתוכן את תחומי ה-GPS הצבאי ומערכות אופטיות גדולות מבוססות שטח של UTC וכן את תחום התקשורת הצבאית יבילת-האוויר  של ריית'און – אותו רכשה BAE תמורת 273 מיליון דולר.

תחום ה-GPS הצבאי כולל כוח עבודה של 700 איש שמתכננים ובונים מוצרי GPS מתקדמים, מוקשחים ומאובטחים, בכללם מכשירים שיכולים להשתמש ב-M-Code, אות GPS צבאי אמריקאי מאובטח יותר. התחום ייצר עד כה יותר ממיליון וחצי מכשירי GPS המותקנים ביותר מ-280 מערכות נשק.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית