שני סטארט-אפים ישראלים בין הזוכים בתחרות העולמית XTC

חברת Rewire זכתה בקטגוריית פיתוחי הפינטק, ו-TytoCare זכתה בפרס לחדשנות במאבק בנגיף הקורונה. בתחרות השתתפו 2,400 מועמדים מרחבי העולם

רותי אדר, ראש מרכז האסטרטגיה והחדשנות של סמסונג בישראל. צילום: באדיבות החברה

שתי חברות סטארט אפ ישראליות הן בין הזוכות בתחרות  Extreme Tech Challenge - XTC, התחרות העולמית מובילה לחברות ויזמים העוסקים בפיתוח טכנולוגיות חדשניות לטובת האנושות. השנה התמודדו יותר מ- 2400 חברות מ-78 מדינות הפרוסות על פני שש יבשות; שישה סטארט-אפים ישראלים הגיעו לגמר. מתוכם זכתה חברת ReWire בקטגוריית פיתוחי הפינטק, וחברת TytoCare זכתה בפרס לחדשנות במאבק בקורונה (COVID-19 Innovation Award), קטגוריה חדשה שהתווספה השנה לאור המשבר העולמי.

חברת  ReWire  פיתחה פלטפורמה בנקאית שנותנת מענה לצרכים הפיננסיים היחודיים של מהגרים מסביב לעולם, כמו פתיחת חשבון המותאמת למסמכים ולהבנה של מהגר עבודה, תמיכה וגישה נוחה ויעילה בשפת המקור של הלקוח והנגשה של שירותים פיננסיים מתקדמים ועידוד לחסכון ועצמאות פיננסית. באופן זה מאפשרת הפלטפורמה לאוכלוסייה המהגרים גישה לשירותים בנקאיים הוגנים ושקופים ומקדמת אותם לעבר שוויון הזדמנויות.

חברת TytoCare פיתחה פתרון מלא לרפואה מרחוק, כולל ביקור רופא וביצוע בדיקות של תפקוד הלב, הריאות, האוזניים, הגרון, העור וחום הגוף. באמצעות הפלטפורמה של החברה, כל אתר יכול להפוך לקליניקה לעת מצוא. במהלך מגפת הקורונה הרחיבו בתי חולים וארגוני בריאות ברחבי העולם את השימוש בפתרון הבריאות הדיגיטלי של החברה על מנת לאפשר בדיקה מרחוק של חולים בהסגר בבתי חולים ובחולים המבודדים בביתם, תוך שמירה על בטיחותם של הצוותים הרפואיים. בחודש אפריל האחרון הודיעה החברה על גיוס הון  נוסף של 50 מיליון דולר.

מאחורי התחרות עומד ארגון ללא מטרות רווח שבו לוקחות חלק חברות, קרנות ואוניברסיטאות מהגדולות בעולם ובראשם מנהל האסטרטגיה ונשיא של סמסונג העולמית ויו"ר חברת HARMAN, יאנג סון, ממובילי ויוזמי התחרות. יחד איתו לוקחים חלק בארגון נציגים של 35 חברות מובילות, קרנות הון סיכון ואוניברסיטאות, בהם מיקרוסופט, זום, אינטל, פורד, סיסקו ורבים נוספים.

לדברי רותי אדר, ראש מרכז האסטרטגיה והחדשנות של סמסונג בישראל: "אנחנו שמחים וגאים על הייצוג המשמעותי של חברות ישראליות באחת מתחרויות הסטארטאפים המובילות והיוקרתיות בעולם. זוהי עוד הוכחה למובילות פורצת הדרך של אומת הסטארט-אפ והסיבה המרכזית לכך שסמסונג העולמית בוחרת להרחיב מדי שנה את פעילות החדשנות וההשקעות שלה בישראל. החברות שלוקחות חלק בתחרות מוכיחות שאפשר להוביל טכנולוגית ולהרבות טוב בעולם ואנחנו כאן כדי לתמוך בהן ולהבטיח שהפיתוחים שלהן ישנו לטובה את חייהם של מיליוני בני אדם מסביב לגלובוס".

בגמר התחרות התמודדו 52 חברות על המקום הראשון בשבע קטגוריות של פיתוחים טכנולוגיים (אגרוטק ומים, קלינטק ואנרגיה, חינוך, פינטק, בריאות, תחבורה וערים חכמות, וטכנולוגיות פורצות דרך) ובשני פרסים מיוחדים - פרס הפיתוח בתחום הקורונה, ופרס האישה היזמית. הסטארט-אפים הישראלים הנוספים שהגיעו לגמר אך לא זכו הם Amai, CropX Technologies, Beewise, ו-Neteera.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית