נמשכות המהומות ברחבי ארצות הברית

ארה״ב ממשיכה לבעור בעקבות המעצר האלים במהלכו נהרג ג׳ורג׳ פלויד. עוצר בעשרות ערים ברחבי המדינה. הנשיא טראמפ מאיים בשליחת כוחות נוספים ומואשם בניצול ציני של הסיטואציה.

Photo: Joel Marklund / BILDBYRÅN / kod JM / 88158 bbeng

"אביא את הצבא האמריקני שיפתור את הבעיות במהירות אם הנהלות עיר או מדינה יסרבו לנקוט בפעולות הנדרשות כדי להגן על החיים ועל הרכוש", כך איים הנשיא טראמפ לנוכח המהומות הנמשכות ברחבי ארה"ב. מספר שוטרים נפגעו מירי,

ועוצר הוכרז בעשרות ערים ומדינות.

מפגינים העלו באש מרכז קניות בלוס אנג'לס, בזזו חנויות בניו יורק והתעמתו עם המשטרה בסנט לואיס, מיזורי, שם אושפזו מספר שוטרים שנפגעו מירי. שוטר נוסף נורה ב״סטריפ״, רצועת המלונות בלאס וגאס.

ביום שני האחרון, ביקר טראמפ בכנסיה קטנה הסמוכה לבית הלבן והכריז: "ראשי ערים ומושלי מדינות חייבים להקים כוחות מגן ולהפגין נוכחות עד שהמהומות האלימות יירגעו. אם לא יעשו כך, אביא את הצבא שישליט סדר". טראמפ אחז בידו את הברית החדשה ולווה על ידי בתו איוונקה והתובע הכללי ויליאם  באר. ראש הכנסייה, הבישוף מייקל קארי, מתח ביקורת על שהנשיא עושה שימוש בכנסיה ההיסטורית, בה נהגו להתפלל נשיאי העבר, לצורך צילומי תעמולה.

ברחובות ברוקלין צעדו אלפי מפגינים וזעקו "צדק עכשיו". רשתות הטלוויזיה העבירו תמונות של מפגינים מנפצים חלונות ובוזזים טובין בשדרה החמישית במנהטן. ראש עיריית ניו יורק, ביל דה בלאזיו, הכריז על עוצר בעיר, וכך עשו ראשיהן  של עשרות ערים נוספות, מהחוף המזרחי ועד למערבי. מאז רצח מרטין לותר קינג בשנת 1968 לא הוכרז עוצר כה נרחב. המשמר הלאומי פורס כוחות  בלמעלה מ-20 מדינות.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית