דיווח: צבא מצרים מפסיק את התלות בארה״ב

לפי אתר ספוטניק ניוז, ממשלת מצרים מעוניינת לגוון את מקורות הרכש הצבאי שלה על ידי עסקאות עם רוסיה, גרמניה, וסין. בכך, חותרת המדינה להימנעות מהתלות באמריקנים לאספקת נשק. ארה״ב מוטרדת מאובדן עליונות אווירית באזור.  

REUTERS/Ilya Naymushin

ארה"ב חוששת מאובדן העליונות האווירית במזרח התיכון בשל רכישת מטוסי קרב רוסיים סוחוי SU-35 ע״י מצרים, כך נטען באתר החדשות הרוסי, ספוטניק ניוז. מאז עלה הנשיא א-סיסי לשלטון, מקפידה מצרים לגוון את מקורות הנשק והציוד הצבאי. לא עוד תלות בארה"ב, אלא עסקות נשק גדולות עם רוסיה ועם מדינות רבות אחרות.

ספוטניק ניוז מביא סקירה של מדיניות הרכש הצבאי של מצרים, ומציין כי ברוסיה החלו כבר לייצר את 24 מטוסי ה-SU-35  שרכשה המדינה עבור חיל האוויר שלה. שווי העסקה, שנחתמה בשנת 2018, עומד על שני מיליארד דולרים. בשל משבר הקורונה וסגירת חלק מהמפעלים הרוסים עוכבו הייצור והאספקה, אולם עתה חודש הייצור והמטוסים צפויים להגיע למצרים בחציה השני של שנת 2020.

יו״ר אוניברסיטת הלוואן שבמצרים, מגד בוטורס, אמר לספוטניק ניוז כי ארה"ב חוששת מאספקת מטוסי הקרב הרוסיים החדישים, אשר לדבריו זולים יותר ממטוסים אמריקניים מקבילים ויכולים לשאת טילים רבים יותר לטווחים ארוכים יותר. הוא טוען, כי וושינגטון חוששת לאבד את יתרון העליונות האווירית באזור.

בנוסף למטוסי הקרב הרוסיים, רכשה מצרים צוללות מגרמניה, מטוסי רפאל מצרפת, וכן מקיימת עסקאות נשק עם סין. בוטרוס מסביר, כי הממשל בקהיר מאוכזב מארה"ב בשל סירובה למכור מסוקי קרב למלחמה בטרור  בסיני, ולכן המדיניות  כיום היא הימנעות מתלות בה. לדבריו, הסיוע הצבאי האמריקני למצרים מהווה אחוז קטן בלבד מהתקציב הצבאי של האחרונה. בשנת 2019, השקיעה הממשלה המצרית בצבא מ-11 מיליארד דולר.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית