קספרסקי: שני אחוזים מהעסקאות המקוונות - הונאה

bigstock

בחברת הסייבר קספרסקי מעריכים: ככל שמגמת השימוש בשירותי בנקאות דיגיטליים ובמסחר אלקטרוני תתרחב, במיוחד בעידן שאחרי משבר הקורונה - פושעי הרשת ימשיכו לנצל את המצב ביתר שאת. מסחר אלקטרוני ובנקאות דיגיטלית הפכו כבר מזמן לחלק בלתי נפרד מחיינו – וחלק בלתי נפרד משדה הפעילות של האקרים. מחקר של מערכת מניעת ההונאות של חברת הסייבר קספרסקי (Kaspersky Fraud Prevention) מגלה כי ב-2019, אחת מכל 50 עסקאות מקוונות (מסחר אלקטרוני ופעולות בנקאות דיגיטלית) התבררה כהונאה. 

"מאתגר לאתר האקרים המנסים לבצע הונאה משום שהם לעיתים קרובות עושים שימוש בכלים לגיטימיים, ומצליחים לחקות התנהגות משתמש סטנדרטית", אמרה קלייר האטשר, מנהלת יחידת הפיתוח העסקי בחטיבה למניעת הונאות בקספרסקי. "לדוגמה, מכיוון שכלי עבודה מרחוק [כדוגמת TeamViewer] אינם תמיד בשימושם של האקרים, פתרונות אנטי וירוס לא יזהו אותם. אנו בוחנים ללא הרף כיצד תוכניות ההונאה של האקרים מתפתחות על מנת לייעל את הפתרונות שלנו".

עוד עולה מנתוני המחקר, כי ב-63% מסך מקרי ההונאה הללו היו ניסיונות לקבלת גישה לפרטי חשבונות ומשתמשים אישיים באמצעות יישומים זדוניים או באמצעות אפליקציות שליטה מרחוק. בין יישומי השליטה מרחוק דרכן בוצעו ניסיונות ההונאה: AnyDesk, TeamViewer, AirDroid ו-AhMyth. ב-34% מהמקרים שהתגלו במחקר, שימוש לקוי באפליקציות השליטה מרחוק השונות הוביל להשתלטותם של האקרים על פרטיו האישיים וסיסמאותיו של המשתמש,  ובהמשך לכך לבצע שימוש בפרטים אלו על מנת לגנוב כספים, בין היתר באמצעות שירותי בנקאות דיגיטליים שונים. 

נעם פרוימוביץ', מנכ"ל קספרסקי ישראל, מעריך כי "מגמה זו תימשך ואף תתעצם בתקופה הקרובה, זאת על רקע משבר הקורונה שאילץ מיליארדי בני אדם ברחבי העולם להימנע מרכישה בחנויות ולעבור לרכישה מקוונת באונליין. המשקל שיקבלו עסקאות מסחר אלקטרוני ושירותי בנקאות דיגיטלית מסך הפעילות הכלכלית העולמית צפוי לגדול, ויחד עם זה יגדל מרחב הפעולה של פושעי הרשת".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית