קבוצת האקרים מאיימת על הנשיא טראמפ: נשחרר כביסה מלוכלכת

כנופיית עברייני סייבר שפרצה למשרד עורכי דין מרכזי בתחום הבידור טוענת שהיא תשחרר מידע על הנשיא דונלד טראמפ אם היא לא תקבל כופר בסך 42 מיליון דולר

facebook.com/WhiteHouse

כנופיית עברייני סייבר שפרצה למשרד עורכי דין מרכזי בתחום הבידור טוענת שהיא תשחרר מידע על הנשיא דונלד טראמפ אם היא לא תקבל כופר בסך 42 מיליון דולר. הקבוצה, מפעל עברייני ידוע, לא הציעה כל הוכחה שיש לה מידע המסכן את טראמפ. עם זאת, היא שחררה קבוצה גדולה של תיקים שנגנבו ממשרד עורכי הדין גרובמן שייר מייסלס וסקס. חדשות NBC סקרו כמה מהמסמכים והם נראים לגיטימיים.

משרד עורכי הדין אמר כי טראמפ אינו לקוח ומעולם לא היה. דובר המשרד אמר כי לא ברור מי מלקוחותיו נפגע. הקבוצה משתמשת בתוכנות כופר - סוג של תוכנה זדונית - כדי לפרוץ לרשתות של הקורבן ולהצפין אותן, בדרישה לשלם תשלום כדי לפתוח אותן. אם הקורבן אינו משלם, הקבוצה מדליפה לאט לאט גרסאות לא מוצפנות של קבצים שנגנבו מאותן רשתות כדי לבקש תשלום.

הקבוצה הפלילית פרסמה בבלוג שלה איום על פרסום קבצים הקשורים לטראמפ. בהמשך טענה הקבוצה כי תשחרר מידע פוגע פוליטית על טראמפ אם המשרד יסרב לשלם את הכופר, תוך שהיא גם קבעה כי היא קיבלה עד כה 365,000 דולר מהחברה. "האדם הבא שנפרסם הוא דונלד טראמפ. ישנו מירוץ בחירות, ומצאנו טונה של כביסה מלוכלכת,"נכתב, לפי הדיווחים. "ולכם הבוחרים, נוכל ליידע אתכם שאחרי פרסום כזה אתם בוודאי לא רוצים לראות אותו כנשיא."

מדובר בכנופייה שמפעילה את תוכנות הכופר REvil או Sodinokibi. לפי הדיווחים, נגנבו 750 גיגה ממשרד עו"ד. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית