ארה"ב מוציאה מסעודיה שתי סוללות טילי פטריוט

U.S Army photo by Staff Sgt. Mariah Jones, 11th ADA BDE Public Affairs

ארה"ב מוציאה מסעודיה שתי סוללות של טילי פטריוט ומטוסי קרב עקב מתיחות בין הממלכה לבין הממשל האמריקני בעניין הפקת נפט ומחירו. גורם ממשל בכיר אמר בסוף השבוע כי שתי סוללות הטילים שיוצאו מסעודיה נועדו להגן על מתקני נפט. הסוללות יוצבו בינתיים בבסיס האוויר הנסיך סולטן שבמדבר הסעודי, שם מוצבים גם מטוסי קרב ומתקני הגנ"א של צבא ארה"ב. MILITARY TIMES כותב כי ההחלטה מצמצמת את הנוכחות האמריקנית בסעודיה, וזה כמה חודשים אחרי שהפנטגון החל לעבות את הנוכחות הצבאית בממלכה כדי להתמודד עם איומים איראניים.

יחד עם שתי הסוללות יעזבו גם 300 אנשי הצוותים. במקביל שלחה ארה"ב טילי פטריוט לעירק בעקבות תקיפות טילים איראניות על אתרים אלו. נודע כי יש עוד סוללות פטריוט אמריקניות "במקום מסויים במזה"ת" שמועמדות לעזוב את סעודיה. סכסוך מחירי הנפט בין וושינגטון לריאד שריר וקיים: הסעודים צמצמו את התפוקה והורידו מחירים, ובתגובה האשימו הרפובליקנים בארה"ב את סעודיה בהגברת המתיחות באזור. הורדת המחירים פגעה ביצרנים אמריקניים, ואף היו פיטורי עובדים דווקא במדינות בארה"ב הנשלטות על ידי הרפובליקנים. 

גם המתיחות במפרץ הפרסי גבוהה: האמריקניים מוסרים כי כלי שיט של משמרות המהפכה האיראניים היו מעורבים בכמה תקריות במימי המפרץ, וספינות איראניות קטנות התקרבו יתר על המידה לכלי שיט של הצי האמריקני. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית