למשבר הקורונה יש בעיית אמינות

יו"ר וועדת הקורונה ח"כ שלח: "יש מחסור במידע אמין אפילו למקבלי ההחלטות הבכירים; אנחנו בשלב התרופפות המשמעת בציבור שלא עומד בשלשות גם אם שירת בצבא, וללא מידע ברור יהיה קשה להחזיק ציות לאורך זמן"

ח"כ עפר שלח. קרדיט צילום: אלעד גוטמן

"אחד הדברים שמאפיינים את המשבר הזה הוא מחסור במידע אמין גם לציבור ואפילו למקבלי ההחלטות. כל המשבר והטיפול בו אמורים לסוב סביב שאלת המידע, מה יודעים על המחלה, על ההתפשטות שלה, על אחוזי התמותה, לפי איזה מודלים עובדים", אמר יו"ר הוועדה למשבר הקורונה, ח"כ עפר שלח, בפתח דיון הוועדה היום (ה').

"נדון בזה לעומק אבל מהבדיקה שלי, כמו שהתקשינו לקבל נתונים אמינים על הדברים הכי בסיסיים כמו מספרי החולים, הבדיקות, מכונות הנשמה ועוד, כך גם מקבלי ההחלטות כולל הכי בכירים לא מקבלים את המידע הזה. הגשתי בקשה בשם הוועדה לקבל את המידע באופן שוטף.

"זה לא רק הטיפול וקבלת ההחלטות אלא אנחנו בשלב התרופפות המשמעת בציבור שלא עומד בשלשות גם אם חלק גדול ממנו שירת בצבא. כשהדברים לא נהירים לציבור ואנשים לא מבינים על איזה בסיס אינפורמציה הם התקבלו, יהיה קשה מאוד להחזיק אותם לאורך זמן בציות להם ולכן המידע הוא חלק מהפתרון ונדון בכך בשבוע הבא".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית