על הפרק: איחוד מספנות אירופאיות

www.thyssenkrupp-marinesystems.com

בעידוד ממשלת גרמניה מתקיימות שיחות בין המספנות הגדולות ביותר בגרמניה ובאירופה במגמה להקים קונסולידציה, מעין מיזוג, של המספנות הגדולות מטעמי תחרות ונימוקים כספיים וכלכליים. 

הרעיון הוא להקים קונגלומרט של מספנות, היום מתחרות, שיכלול את שלוש המספנות הגדולות ביותר בגרמניה  - 'טיסנקרופ מרין סיסטמז', NAVAL YARDS בעיר קיל ומספנות LUERSSEN, ולצרף אליהן את מספנות NAVAL GROUP בצרפת ו-FINCANTIERI באיטליה. מנהלים בכירים במספנות אישרו בציוצי טוויטר את דבר המגעים ביניהן. מספנות NAVAL YARDS בקיל שייכות לחברת PRINIVEST שהיא בבעלות איש העסקים הלבנוני-צרפתי  איסקנדר סאפה.

DEFENSENEWS מדווח כי אחד הנימוקים לרעיון המיזג הוא העובדה שמספנות TKMS (טיסנקרופ) הפסידו מיליארדי דולרים בחוזה לבניית פריגטות חדשות לצי הגרמני (MK 180), ומי שזכתה בחוזה היתה המספנה ההולנדית DEMEN בחודש ינואר השנה. 

הפסד זה בחוזה ענק הכעיס את ראשי הענף בגמניה, ואחד מהם, מנכ"ל  מספנות בעיר קיל, יירג הרוויג, אמר כי "רק שחקן גרמני אחד גדול וחזק יכול להיות תחרותי ולחזק את הטכנולוגיה הגרמנית". המספנה שלו פתחה בהליכים משפטיים נגד הזוכה ההולנדית בטענה שההליכים היו בלתי תקינים, אך הכוונה העיקרית היא לגרום לדחייה ולעיכוב בתחילת עבודות הבנייה בהולנד של הספינות עבור הצי הגרמני. 

במספנות טיסנקרופ TKSM בונים בימים אלו צוללת וספינות סער 6 עבור זרוע הים של ישראל.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית