הצפי: התאוששות הדרגתית בשוק הטיסות המסחריות
דן ארקין
| 22/04/2020
ארגון התעופה הבינלאומי יאט"א רואה התאוששות "צנועה יחסית" של התעופה האזרחית ושל חברות התעופה ברבע השלישי של השנה. הכלכלן הראשי של יאט"א בריאן פירס אמר כי סקרים שערך ארגונו מראים כי יותר מ-40 אחוזים מהנוסעים הפוטנציאליים דוחים את נסיעותיהם לששה חודשים בממוצע בעקבות הסרה חלקית של הגבלות התנועה, ו אך אחרי כן מסתמנת חזרה איטית של ביקושים בענף התעופה האזרחית, הסובל כרגע מירידה של יותר מ-80 אחוזים בתנועה בהשוואה לתקופת טרום קורונה.
פירס הוסיף ואמר כי בחודש מארס עדיין נראה שקהל הנוסעים אינו מביע אמון מלא בתעופה בארצות כמו ארה"ב ואוסטרליה, אך החל משלבי הסרת המגבלות לתושבים יגדל הביקוש. לדבריו יש סימניי התאוששות מעודדים גם בחברות התעופה הסיניות, שבהן עדיין הביקוש הוא בשיעור של 42 אחוזים מהעבר.
נשיא יאט"א אלכסנדר דה ז'יניאק הוסיף כי הדרישה לריחוק חברתי במטוסי נוסעים באמצעות הימנעות ממכירת מקומות האמצעי בשורות המושבים פירושה שניתן יהיה למלא רק 66 אחוזים מהמושבים במטוסים לטיסות קצרות ובינוניות. AINONLINE מדווח כי לדברי נשיא יאט"א "המשמעות המסחרית היא כי אם יישאר מחיר כרטיס הטיסה ללא שינוי אך המטוס יתמלא רק בשני שלישים מהמושבים, פירוש הדבר הוא הפסד לחברת תעופה. דרך אחרת היא להעלות ב-50 אחוזים את מחיר כרטיס הטיסה".
ארגון התעופה הבינלאומי יאט"א רואה התאוששות "צנועה יחסית" של התעופה האזרחית ושל חברות התעופה ברבע השלישי של השנה. הכלכלן הראשי של יאט"א בריאן פירס אמר כי סקרים שערך ארגונו מראים כי יותר מ-40 אחוזים מהנוסעים הפוטנציאליים דוחים את נסיעותיהם לששה חודשים בממוצע בעקבות הסרה חלקית של הגבלות התנועה, ו אך אחרי כן מסתמנת חזרה איטית של ביקושים בענף התעופה האזרחית, הסובל כרגע מירידה של יותר מ-80 אחוזים בתנועה בהשוואה לתקופת טרום קורונה.
פירס הוסיף ואמר כי בחודש מארס עדיין נראה שקהל הנוסעים אינו מביע אמון מלא בתעופה בארצות כמו ארה"ב ואוסטרליה, אך החל משלבי הסרת המגבלות לתושבים יגדל הביקוש. לדבריו יש סימניי התאוששות מעודדים גם בחברות התעופה הסיניות, שבהן עדיין הביקוש הוא בשיעור של 42 אחוזים מהעבר.
נשיא יאט"א אלכסנדר דה ז'יניאק הוסיף כי הדרישה לריחוק חברתי במטוסי נוסעים באמצעות הימנעות ממכירת מקומות האמצעי בשורות המושבים פירושה שניתן יהיה למלא רק 66 אחוזים מהמושבים במטוסים לטיסות קצרות ובינוניות. AINONLINE מדווח כי לדברי נשיא יאט"א "המשמעות המסחרית היא כי אם יישאר מחיר כרטיס הטיסה ללא שינוי אך המטוס יתמלא רק בשני שלישים מהמושבים, פירוש הדבר הוא הפסד לחברת תעופה. דרך אחרת היא להעלות ב-50 אחוזים את מחיר כרטיס הטיסה".