ארה"ב: רוצים לשלב נחילי כטמ"מים תוקפים בלחימת אורבנית

bigstockphoto

DARPA, ארגון המו"פ של משרד ההגנה האמריקני, מבקש מתשע חברות מובילות בארה"ב הצעות לתכנון מבצעי של הפעלת נחילים או קבוצות (SWARMS) של 250 כלי טיס בלתי מאויישים שיפעלו בצוותא בסיוע לכוחות צבא קרקעיים הנלחמים באזורים עירוניים צפופים.

התכנית של דרפא (פרוייקט OFFSET) כוללת פיתוח טקטיקות של הפעלת קבוצות כטמ"מים, רמות האוטונומיה של הכלים, שת"פ בין הכטמ"מים לבין מפעילים אנושיים ושיטות לפריסה פיזית וסביבתית  של מאות כטמ"מים אוטונומיים. החברות התבקשו להגיש הצעות מבוססות על הטכנולוגיות המתקדמות והחדשניות ביותר הקיימות בתחום של הפעלת קבוצות כטמ"מים. בין המתבקשים להגיש הצעות: האוניברסיטה הטכנולוגית של מישיגן, אוניברסיטת ג'ון הופקינס,  אוניברסיטת A&M בטקסס, חברת סנטיין רובוטיקס ואחרות.

דרפא ביקשה להתמקד בנושאים כמו צמצום זמן הפריסה של כלים אוטונומיים רבים, חיישנים חדשניים לניווט ושיטות לשת"פ בין הכטמ"מים לבין כלי טיס מאויישים. מנהל התכנית בדארפא טימות'י צ'אנג הסביר כי "הסביבה העירונית מעמידה אתגרים מיוחדים בפני כלים בלתי מאויישים הפועלים בקבוצות גדולות, כמו בניינים גבוהים, מרחבים פתוחים מצומצמים ושטחי ראייה וצפייה מוגבלים  ומצומצמים. מטרת התכנית שלנו היא ליצור בסיס להפעלה משותפת של קבוצות גדולות של כטמ"מים יחד עם רובוטים קרקעיים המופעלים על ידי הכוחות. זה כולל תהליכי קבלת החלטות בהפעלת קבוצות הכלים ושמירה על תקשורת בין כל מרכיבי המשתתפים בלחימה, על הקרקע ובאוויר".
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית