קול קורא להקמת מעבדת חדשנות בתחומי הבריאות הדיגיטלית

רשות החדשנות ומטה המיזם הלאומי ישראל דיגיטלית במשרד לשוויון חברתי מפרסמות קול קורא להקמת מעבדת חדשנות טכנולוגית חדשה בתחומי הבריאות הדיגיטלית - פארמה ובינה מלאכותית, בהיקף של 32 מיליון ש"ח

אהרון אהרון, מנכ"ל רשות החדשנות. צילום: לע״מ

כחלק מהמאמץ הלאומי לייצור חוסן למדינת ישראל בתחומי הבריאות רשות החדשנות ומטה המיזם הלאומי ישראל דיגיטלית במשרד לשוויון חברתי מפרסמות קול קורא להקמת מעבדת חדשנות טכנולוגית חדשה בתחומי הבריאות הדיגיטלית - פארמה ובינה מלאכותית, בהיקף של 32 מיליון ש"ח. תאגידים מוזמנים להגיש הצעה בהליך תחרותי להקמה והפעלת מעבדת חדשנות טכנולוגית. מטרת ההליך התחרותי תהיה לקדם השקעות בתחומים שיתרמו לפיתוח חוסן למדינת ישראל בתחומי אבחון, טיפול ולוחמה במחלות.

שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן: "מטרת הקמת המעבדה הינה לרתום את החדשנות והיצירתיות בישראל לטובת פתרונות עתידיים בתחום הבריאות ולהתמודדות עם מחלות, כפי שאנו פועלים כיום עם נגיף הקורונה, עימו אנו נאלצים להתמודד בימים אלה, ובכך להפוך משברים להזדמנויות עבור שוק ההייטק הישראלי, דבר שיסייע לצמיחה ולפיתוח של הכלכלה הישראלית".

ח"כ גילה גמליאל, השרה לשוויון חברתי: "אנחנו נעזרים במיטב המוחות הישראליים לטובת מציאת פתרונות טכנולוגיים ודיגיטליים למחלות. בניגוד להתמודדות עם מצבים בריאותיים בעבר, כיום אנחנו יכולים להיעזר בכלים דיגיטליים וטכנולוגיים. בשילוב כוחות נוכל למנף את הידע והיכולות של כלל הגופים על מנת להתמודד עם המגפות מחלות נוספות גם בעתיד."

אהרון אהרון, מנכ"ל רשות החדשנות: "האתגרים הבריאותיים הנוכחיים אשר רק התעצמו כתוצאה מהמשבר הנוכחיףהינם עדות לצורך העולמי ההולך וגובר במציאת פתרונות מהירים, חדשניים המשלבים בין עיבוד מידע רפואי, טכנולוגיות מתחומי ה ICT, ותחומי הביולוגיה - תחומים בהם לישראל חוזקות מוכחות ואשר עליהם מתבססת התכנית האסטרטגית בתחום ה Bioconvergence  אותה מובילה רשות החדשנות. הרשות מקדמת את תחום ה BioConvergence כמנוע הצמיחה של תעשיית ה healthtech ורואה בו כבעל חשיבות אסטרטגית לקידום החדשנות בתחומי הבריאות. המעבדה הינה הזדמנות מצוינת למינוף חוזקות אלה, להקמת חברות אשר יפתחו טיפולים ותרופות חדשניים ולביסוס תעשייה ישראלית אשר תספק מענה לצרכי ישראל והצרכים הגלובליים בתחומי הבריאות".

שי-לי שפיגלמן, ראש מטה ישראל דיגיטלית: " חברות ההזנק והחוקרים בישראל מהווים כיום מוקד חדשנות משמעותי בתחום הבריאות הדיגיטלית וכר פורה לפיתוח פתרונות לאתגרים גלובליים. אנחנו מברכים ושמחים להיות שותפים בהקמת מעבדה שתוכל לרתום ולמנף את הידע והמובילות של התעשייה הישראלית למציאת פתרונות ומיזמים חדשניים שיסיעו להציל חיי אדם."   

מטרת ההליך תחרותי הינה לקדם הקמת חברות ופתרונות חדשניים אשר יתרמו לחוסן של מדינת ישראל ברפואה באמצעות שימוש בביולוגיה חישובית. המעבדה הינה חלק מתכנית ה BioConvergence של רשות החדשנות אשר מטרתה ליצור תעשיית healthtech מובילה בישראל ובעולם באמצעות תמיכה ו קידום פתרונות חדשניים המשלבים בין עולמות הביולוגיה ועולמות ההנדסה המבוססים על מחקר רב תחומי פורץ דרך באקדמיה ובתעשייה בתחומי ידע אלה.  

התאגידים אשר יקימו את המעבדה יקבלו מימון להקמת התשתית הטכנולוגית הייחודית והתפעול השוטף של המעבדה וכן במימון הוכחת ההיתכנות למיזמים שייקלטו במעבדה. סך התמיכה הממשלתית בתכנית הינו 32 מיליון שקל לחמש שנים. תאגידים בינלאומיים ישראלים וזרים המעוניינים להיחשף לחדשנות פתוחה באמצעות מעבדה לחדשנות, וכן לחזק את סביבת החדשנות הייחודית של ישראל מוזמנים להגיש את הצעתם. מעבדת החדשנות תוקם ותופעל על-ידי תאגידים, אשר יזכו בהליך תחרותי להפעלתה למשך חמש שנים. 

מעבדת החדשנות שתוקם ותופעל תקבל תמיכה כספית עבור הוצאות הקמת התשתית הטכנולוגית, שתכלול מעבדה חישובית ומעבדה רטובה עם ציוד מקיף למחקר ולפיתוח פתרונות ביוטכנולוגיים, על מנת לקדם מיזמים שיפעלו במסגרתה, בשיעור של 33% (50% אם המעבדה תוקם בפריפריה) ובסך של עד 6 מיליון שקל, וכן תמיכה כספית בשיעור של 50% מהוצאות התפעול השוטף של המעבדה בסך של עד 1 מיליון שקל בשנה למשך חמש שנים. כמו כן, רשות החדשנות תעניק תמיכה כספית עבור פרוייקטי הוכחת ההיתכנות של המיזמים והסטרטאפים, בשיעור של 85% ובסך תקציב של עד 3 מיליון שקל, עד 24 חודשים לכל פרויקט.

המעבדה החדשה תצטרף לתכנית המעבדות של רשות החדשנות ותפעל מכוח מסלול הטבה מס' 29 – מעבדות לחדשנות טכנולוגיות.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית