ספק יחיד במליונים: שירותי הכבאות רוכשים מערכת שו"ב ממד"א

https://www.gov.il/he/departments/news/minister_of_homeland_visiting_fire_and_rescue

שירותי הכבאות רוכשים מערכת שו"ב ממד"א בתצורת ספק יחיד בעסקה שהיקפה כ9 מליוני ש"ח לשנה וחצי. "לאחר בחינת החלופות הקיימות בשוק ובהסתמך על הצורך במערכת שו"ב מבצעית שתופעל בזמן הקצר ביותר החליטו הגורמים המקצועיים ובכללם רשות התקשוב וחברי ועדת המכרזים על אישור התקשרות עם מד"א", אומרים בשירותי הכבאות.

מדובר ברכישה ראשונית (כולל הטמעות) בהיקף תשעה מיליוני ש"ח עבור קבלת מערכת שירות ובקרה אחודה בשיטת System as a Service. "במסגרת עבודתה בחנה הוועדה מערכות קיימות של פיקוד העורף, צה"ל ומשטרת ישראל כמו גם החלופה של יציאה למכרז עבור בניית מערכת שו"ב חדשה. החלופות הקיימות לא נמצאו מתאימות לדרישות כב"ה וחלקן אף היו כרוכות בלוח זמנים ארוך למבצוע המערכת של עד 26 חודשים ובעלות גבוהה של 15 מיליון ש"ח (רכישה ראשונית לעומת תשע).", אומרים בכב"ה. 

"יודגש להלן כי לכב"א ולמד"א מאפיינים דומים בהיותם 'מגיבים ראשונים' הפועלים כגופים חבירים באירועים בשטח. המערכת של מד"א הינה מבצעית ויעילותה כמו גם אמינותה הוכחו על פני זמן.  עם הפיכתה למערכת אחודה היא תביא בהכרח למיטוב מבצעי בשני הארגונים וכפועל יוצא תתרום להצלת חיי אדם."

את מערכת השו"ב של מד"א פיתח הארגון בעצמו לפני מספר שנים. שירותי הכבאות עובדים כיום עם מערכת של חברת טלדור שנרכשה בשנת 2007.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית