מכונת הנשמה באלפיים ש"ח: קבוצה ישראלית מובילה בציון תקן בינלאומי

מיזם AmboVent-1690-108 הישראלי פיתח מכונת הנשמה מבוססת מנשם אמבו ידני במחיר 2000 ש"ח ליחידה. המוצר עבר אישור בתי חולים בישראל וכן הוצג למד"א. משרד הבריאות טרם בחר פתרון לשוק הישראלי

קרדיט לצילום - יובל ערן

מיזם AmboVent-1690-108, מפותח מזה שבועיים בהובלה משותפת של מד"א, יחידה 108 של חיל האוויר, תלמידי ומנטורי First Israel, התעשייה אווירית, איכילוב ושותפים רבים נוספים באקו-סיסטם הישראלי. המערכת דורגה בציון התקן הטוב ביותר מתוך 40 קבוצות עולמיות המפתחות מכונות הנשמה אד-הוק. הדירוג נקבע על ידי פרופסור מטקסס בשם רוברט לי. הפרויקט הותנע כמיזם קוד פתוח לא כוונת רווח, והוא מתוכנן ליצר מעטפת אוטומציה רובוטית ממוחשבת למנשם אמבו ידני.

נכון לכתיבת שורות אלו יש בארץ כ-700 אמבואים למד"א אותם אפשר להמיר למכונת הנשמה. הפתרון של AmboVent  מתוכנן כקוד פתוח ויופץ בעולם בימים הקרובים. על פי גורמים בקבוצת החדשנות, נעשו אליהם פניות מכ 30 מדינות שונות, ביניהן בריטניה, ספרד, תורכיה, ברזיל, גרמניה ואיטליה. גם ממדינות באפריקה פנו לקבוצה בשל העדר מכשור רפואי במדינות ביבשת זו והחשש כי גל הקורונה יגיע גם למדינות אלו. וכאשר יגיע, המדינות יצטרכו פתרונות לא יקרים שאפשר לייצר בייצור מקומי המוני.

פתרון AmboVent עבר בדיקות של ארבעה בתי חולים, מתוכם, שלושה בתי חולים אישרו מיד את הפתרון לשימוש. ביניהן בית חולים איכילוב. למרות ההתעניינות מהעולם סביב פתרון ה AmboVent, , בישראל ישנה תחרות בין שני פתרונות לאוטומציה של מנשם אמבו ידני.

היום (ג') הוצג הפרוייקט גם למנכ"ל מד"א, רמ"ג אלי בין. "מד"א שותפה בפרוייקט החל מרגע התנעתו, והוא הגיע לבשלות מרשימה. אנו מאמינים שנכון להמשיך ולקדם אותו מרמת האב-טיפוס לשלב הייצור ההמוני", אומר בין. ההחלטה על בחירת הפתרון שיתקדם לשלב הייצור צפויה להתקבל מחר (ד') על ידי משרד הבריאות. מחיר מערכת ה AmboVent הוא 2000 ש"ח ליחידה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית