המלחמה בנגיף נמשכת: פיתוחים וביטולים בצל הקורונה

חברה צרפתית פיתחה רובוט לטיהור וניקוי משטחים ומרחבים. במקביל, בוטלה תערוכת התעופה הגדולה המסורתית בפארנבורו, בריטניה

רובוט הריינו. צילום: חברת שארק רובוטיקס

בסימן מגיפת וירוס הקורונה, חברת צרפתית פיתחה רובוט חדש המסוגל לנקות משטחים גדולים במהירות, לטהר אוויר ולהעביר בני אדם חולים או מטענים ממקום למקום. עם זאת, נודע בסוף השבוע על ביטול תערוכת התעופה הגדולה בפארנבורו, בריטניה, בשל המגיפה.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

החברה הצרפתית Shark Robotics פיתחה רכב רובוטי קרקעי (UGV), ששמו RHYNO, המתוכנן לבצע פעולות ניקוי וטיהור כחלק במאבק בקורונה. "ריינו" מסוגל לנקות בצורה יסודית ביותר משטח בן 20 אלף מ"ר במשך שלוש שעות. חברת שארק רובוטיקס הודיעה כי מדובר ברובוט קרקע קטן ומודולרי, המסוגל לבצע פעולות ניקוי וטיהור יסודיות ביותר במהירות, להעביר בני אדם פגועים או מטענים ממקום נגוע למקום מבטחים, ואפילו לנקות קירות. האתר World Defense News מוסר כי הרובוט מתאים במיוחד לבתי חולים, לשדות תעופה וכן לתחנות ומנהרות רכבת תחתית. הריינו יכול לפעול בצורה אוטונמית-אוטומטית או בשליטה ידנית מרחוק.

בלונדון הודיעה הוועדה המארגנת על ביטול תערוכת התעופה הגדולה והחשובה Farnborough International Airshow, הנערכת כל שנתיים בחודש יולי, בפארנבורו שליד לונדון. גם חברות ביטחוניות ישראליות מציגות בדרך כלל בפארנבורו.

הוועדה המארגנת הודיעה כי ביטלה את התערוכה תוך התחשבות בבריאותם ושלומם של המבקרים, המציגים וצוות התערוכה; וכי תימשך העבודה כדי להבטיח את קיומה של תערוכת התעופה ב-2022.

האתר ג'יינס מדווח כי לבקשת ממשלות אירופיות, התגייסו חברות התעופה והחלל הגדולות ביבשת לפתח ולייצר במהירות מתקני איוורור וציוד רפואי חיוני למאבק בקורונה. התאגיד האירופי איירבוס וחברת GKN ייצרו את מתקני האיוורור, ואילו מהנדסים וטכנאים של שלוחות איירבוס בבריטניה, בצרפת, בגרמניה ובספרד נרתמו למשימות של ייצור ציוד רפואי. למבצע התגייסו גם חברות McLaren, Thales וניסאן היפנית. העיתון הלונדוני "פייננשל טיימס" דיווח בסוף השבוע כי החברות נתבקשו לייצר במהירות 5,000 מתקני איוורור, ולתכנן ייצור של 30,000 מתקנים נוספים בקרוב.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית