בצל המאבק בקורונה: גיוס מרץ-אפריל יצא לדרך

זה הולך להיות אחד האתגרים המורכבים עימם יתמודד צה"ל – קליטה של מחזור הגיוס הגדול ובו אלפי מתגייסים לתפקידי לחימה שונים. כל זאת, על מנת לשמור על הרציפות התפקודית והמבצעית של צה"ל. כך יעבוד ההליך המורכב

 

הכנות לקראת קליטת המתגייסים. צילום: דובר צה"ל

על רקע משבר קורונה בעולם ובישראל, ובתוכו גם המאבק של צה"ל בהתפשטות הנגיף בקרב משרתיו, החל השבוע גיוס מרץ-אפריל ליחידות הקרביות ולמערכים תומכי לחימה. בצבא מסבירים כי "כלל מחזורי הגיוס חיוניים להמשך הרציפות התפקודית והכשירות המבצעית של צה״ל ולכן ימשיכו כסדרם נכון לשלב זה, על פי התאמות והנחיות גורמי הרפואה".

במהלך השבועות הקרובים צפויים לפקוד את חמש לשכות הגיוס אלפי מתגייסים חדשים שיעברו את תהליך החיול ויצטרפו לשורות צה"ל. בין המתגייסים גברים ונשים, המיועדים לשירות קרבי ביחידות השדה, למערך תומכי הלחימה ולמערכים נוספים.

בעקבות היערכות צה"ל למאבק בנגיף הקורונה, נעשו התאמות שונות בנוגע לימי הגיוסים, על מנת להימנע מהתקהלויות. "כחלק מההתאמות", מציינים בצבא, "הוחלט לדרג את שעות ההתייצבות בלשכות, להיעזר בשירותם של סדרנים, חובשים, משטרת ישראל והמשטרה הצבאית וכן לפצל את ההתייצבות בלשכת הגיוס תל השומר לארבעה מוקדי התייצבות שונים ברחבי הארץ: מקווה ישראל, הכפר הירוק, אתר ההנצחה של אגף התקשוב וההגנה בסייבר ביהוד ופארק 'יד לשריון' בלטרון".  

צילום: דובר צה"ל

צילום: דובר צה"ל

מלשכות הגיוס ומארבעת המוקדים הללו יוסעו המתגייסים באוטובוסים ייעודיים לעבר שרשרת החיול אליהם יעלו עד 25 מתגייסים. המתגייסים יגיעו ממוקדי ההתייצבות ישירות לתוך מתחם הקליטה ושרשרת החיול. בנוסף, צומצמה כמות התחנות בשרשרת החיול באופן משמעותי וכן המעבר בין התחנות יתבצע בצורה סדורה ובהפרדה מתחנות נוספות. תחנת החיסונים בשרשרת תוגברה בחובשים נוספים על מנת לזרז את התהליך. במסגרת ההתאמות שנעשו, נפתח מתחם נוסף כדי לרווח את נקודת האיסוף בסוף שרשרת החיול, שתוגברה על ידי מפקדים נוספים.

בצה"ל מסבירים עוד כי גם נעשו התאמות משמעותיות בבסיסי ההכשרה. "בין היתר, טרם הכניסה לבסיסים, המתגייסים יתושאלו בשנית ויתודרכו בנושא שמירה על נהלי ההתגוננות מהנגיף. צוותי הרפואה תוגברו ותודרכו לערנות גבוהה לזיהוי ואיתור חיילים המראים תסמינים ראשוניים של הנגיף וכלל היחידות תוגברו ברכבים מוגדרים ומצוידים לפינוי חיילים אשר עולה לגביהם צורך לבידוד או לבדיקה רפואית".

הליך הקליטה הרישומית יתבצע במתחמים פתוחים תוך שמירה על רווחים, יבוצעו מסדרי שטיפת ידיים על ידי המפקדים, בדגש על טרום הכניסה לחדרי האוכל ולאחר שימוש במתקנים סניטריים. חדרי האוכל סודרו במרווחים מספקים בין סועד לסועד ובאימונים וכשירויות הדורשים מגע פיזי נעשו התאמות, כך שיתנהלו תוך שמירת מרחק וכלל ההנחיות.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית