השפעה עולמית: צבא ארה"ב ביטל תרגילים ותמרונים באזורים רבים

הצבא האמריקני הודיע על ביטולים של תמרונים רבים במזרח התיכון, באירופה ובאסיה. כמו כן, הוטלו הגבלות על תנועת אנשי צבא באזורים שונים בעולם

כוחות צבא ארה"ב. צילום (ארכיון): AP

משרד ההגנה האמריקני ביטל את כל התרגילים והתמרונים של צבא ארה"ב, ודחה הצבת אנשי צבא ומשפחותיהם בקוריאה הדרומית ובאיטליה בגלל התפשטות נגיף הקורונה.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

מפקדת פיקוד מרכז של צבא ארה"ב הודיעה על ביטול תרגיל ג'ניפר קוברה 20 המשותף עם צה"ל בישראל. בהודעה הרשמית צוין כי משרד הביטחון הישראלי ביטל את התמרון על פי הנחיות משרד הבריאות הישראלי.

כמו כן, בוטלו תמרונים צבאיים במרוקו, בסנגל ובטוניסיה, בוטלו כמה תצוגות אוויריות בארה"ב ומשרד ההגנה ביטל את כל התמרונים בין צבא ארה"ב למקביליו באירופה, באסיה ובמזרח התיכון. הוטלו הגבלות על תנועות של אנשי צבא אמריקניים באירופה, באסיה ובמזרח התיכון, ולטענת רשת CNN ההגבלות יוחמרו עוד יותר.

בשבוע שעבר דווח כי מפקד כוחות צבא ארה"ב באירופה, גנרל כריסטופר קאוולי, וכמה מקציני המטה שלו מצויים בבידוד ומנהלים את מפקדת אירופה מבית מגוריהם בגרמניה. השר הממונה על הצבא מסר כי ייתכן שהגנרל ואנשי מטהו נחשפו לנגיף הקורונה.

התפשטות הנגיף משפיעה כמובן על צבאות רבים בעולם. כך למשל, הצבא הפיני משנה את שגרת העבודה על מנת להתמודד עם איום הקורונה. "באופן חריג חופשות סוף השבוע מתחילות בשבת במקום ביום שישי. במקביל, אנו עוברים למודל בו שליש מהעובדים בחופשה למשך שבוע בכל פעם, ואחריהם שירות של שבועיים. ההחלטות לגבי מועדי החופשות מתקבלות על בסיס יחידה לפי מחלקה", נכתב בהודעה רשמית של הצבא הפיני.

הקשר בין קבוצות שונות במגורי החיילים ממוזער על ידי הסדרי מרחב ותנועה שונים. הסדרים להכשרת אנשי צבא ישמרו על מוכנות ויבטיחו את יכולתם של כוחות ההגנה למלא את משימותיהם הסטטוטוריות ולמלא משימות קריטיות בנסיבות רגילות.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית