נטפליקס קטן עליהם: הורשעו מפעילי אתרי הורדות פיראטיות גדולים בארה"ב

שני מפעילי אתרים פיראטיים, מהגדולים ביותר בארה"ב, הורשעו במסגרת עסקת טיעון. מפרטי ההסכמים עולה כי האתרים שהפעילו כללו יותר סרטים וסדרות מענקיות התוכן נטפליקס, אמזון, הולו וודו

 

"יותר סדרות וסרטים מענקיות התוכן". אילוסטרציה: Bigstock

לא לקח זמן רב עד שמערכת החוק האמריקנית הרשיעה גורמים המפעילים שני אתרים פיראטיים להזרמת וידאו, מהגדולים בארצות הברית. דאריל פולו ולואיס וילרינו הודו בעבירות הפרת זכויות יוצרים (והלבנת הון) בגין הפעלת iStreamItAll ו- Jetflicks, אתרי סטרימינג שכל אחד מהם הציע עשרות אלפי פרקים וסרטי טלוויזיה. פולו ווילרינו הודו גם כי השתמשו בתוכנות אוטומטיות כדי לקצור קטעי וידאו באופן פיראטי ולהפוך אותם לזמינים לצורך הזרמה והורדה במגוון פלטפורמות.

עם זאת, הסאגה לא תיגמר בקרוב. ששת האישים הנותרים המואשמים בפרשה של שני האתרים יעמדו למשפט בשנה הבאה. על פי הערכות, ניתן לומר כי ההודאה באשמה של פולו ווילרינו תקשה על האשמים האחרים להגן על עצמם בבית המשפט.

"על פי הסכם הטיעון של פולו, הוא ניהל אתר בשם iStreamItAll, שירות מקוון מבוסס שירות מנויים, שבסיסו נמצא בלאס וגאס, שאפשר למשתמשים להזרים ולהוריד תכניות טלוויזיה וסרטים המוגנים בזכויות יוצרים ללא אישור של בעלי זכויות היוצרים הרלוונטיים", נכתב בפרסום של משרד המשפטים האמריקני. "פולו הודה כי העתיק עשרות אלפי פרקי טלוויזיה וסרטים המוגנים בזכויות יוצרים ללא אישור, והזרים והפיץ את התכניות לאלפי מנויים בתשלום שנמצאים ברחבי ארה"ב. פולו הודה כי האתר שניהל הציע יותר מ- 118,479 פרקי טלוויזיה שונים ו -10,980 סרטים. למעשה, על פי הסכם הטיעון, לאתר הפיראטי היה יותר תוכן מאשר נטפליקס, הולו, וודו ואמזון פריים".

על פי הסכם הטיעון של פולו, הוא השיג תכניות טלוויזיה וסרטים מאתרים פיראטים ברחבי העולם - כולל כמה מאתרי הטורנטים הגדולים ביותר בעולם ו-Usenet NZB. זאת, באמצעות סקריפטים אוטומטיים שונים שרצו 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע. פולו הודה גם כי ניהל מספר שירותים אחרים - כולל אתר אינדקס של Usenet NZB בשם SmackDownOnYou - והרוויח יותר ממיליון דולר מהפעילות הפיראטית שלו.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית