משרד הביטחון יבחן את הקשר בין שהייה בשבי למחלות קשות

אגף שיקום מינה ועדה רפואית של כ-15 רופאים בכירים, על מנת לבחון האם מחלות קשות כמו סרטן, מחלות לב, סכרת ועוד יכולות להיגרם בשל שהייה בשבי

 

אילוסטרציה: Bigstock

אגף השיקום במשרד הביטחון מינה פאנל רפואי מייעץ לבחינת הקשר הסיבתי שבין השהייה בשבי האויב לבין מחלות שונות, שבהן לקו פדויי שבי לאחר שהוכרו כנכי צה"ל. אגף השיקום מטפל כיום בכ-300 נכי צה"ל, שהוכרו בשל נכות שנגרמה תוך כדי ועקב היותם בשבי האויב.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

על פי החוק, פדוי שבי הינו מי שהוחזק לפחות 14 ימים בשבי האויב. בעקבות פניית עמותת "ערים בלילה", המייצגת את פדויי השבי, למנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אודי אדם, החליט המשרד לבחון האם מחלות נלוות, שפרצו במהלך השנים וגם כעבור תקופה ממושכת, קשורות למעשה לתקופת שהייתם בשבי.

בראש הפאנל הרפואי יעמוד פרופ' מרדכי שני. לצידו יכהנו בוועדה כ-15 מהרופאים הבכירים במדינת ישראל, במגוון רחב של תחומים. הפאנל הרפואי יבחן האם יש קשר סיבתי (מלא או חלקי) בין השהייה בשבי לבין רשימת מחלות שונות, בהן: סרטן, מחלות לב וכלי דם, ליקויים נפשיים, יתר לחץ דם, סכרת ועוד. הצוות יבחן, בין השאר, את הקשר הסיבתי, בהתייחס לחלוף הזמן, שבין השהייה בשבי לבין מועד פרוץ המחלה, מקום השבי, תנאי השבי, נתונים גנטיים ועוד.

ממרד הביטחון נמסר כי הפאנל ישמע במהלך עבודתו גם את נציגי עמותת "ערים בלילה" ואת ארגון נכי צה"ל, ויגיש את המלצותיו למשרד הביטחון בתוך מספר חודשים.

הכתבות הכי נקראות באתר:

צילומי לוויין חשפו: איראן בונה מנהרה בסוריה לאחסון טילים

בכפוף לשימוע: כתבי אישום בפרשה ביטחונית חמורה

מלחמת מל"טים: המאבק על נתח מהעוגה האירופית

רפאל זכתה במכרז לפיתוח טכנולוגיות "שדה קרב שקוף"

תעשיות ביטחון ישראליות מתעניינות בחברת רכב אירופית

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית