דיווח: ארה"ב השתמשה בטילים מיוחדים עם להבים בתקיפות בסוריה

חיל האוויר האמריקני חיסל שני מפקדים בדאעש באמצעות שיגור טילי הלפייר, שבחרטומם הותקנו להבים דמויי "חרב" במקום רש"ק עם חומר נפץ

 

כוחות אמריקנים מטעינים את טיל ההלפייר. צילום (ארכיון): AP

בשבועות האחרונים חיסל חיל האוויר האמריקני טרוריסטים בשתי התקפות בעזרת כלי נשק מסתורי – טיל HELLFIRE AIM-114 R9X, שבחרטומו הותקנו שישה להבים חדים קטלניים המזכירים חרבות, במקום ראש קרב רגיל מלא בחומר נפץ.

האתר THE DRIVE דיווח כי עצם קיומו של דגם כזה של טילי הלפייר נשמר בסוד, אם כי ברור שהשימוש בו מיועד ל"מטרות איכות". היתרון הגדול הוא שטיל כזה מבטל כליל סכנה של גרימת נזק סביבתי, ולכן ארה"ב משמשת בטילים אלה במקרים נדירים ומסוימים.

התקיפה האחרונה  ב"טיל חרב" הייתה ב-7 בדצמבר בין הערים אפרין ועזאז בצפון מערב סוריה, וארבעה ימים לפני כן תקפו האמריקנים בטיל כזה מטרה אחרת בתוך כלי רכב בסוריה. בשני המקרים היעדים היו מפקדים בארגון דאעש.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

העיתון וול סטריט ג'ורנל דיווח כי דגם מיוחד זה של טיל הלפייר פותח בתקופת נשיאותו של אובמה, ואילו מפקדת המבצעים המיוחדים של צבא ארה"ב מסרה כי דגמי טילי הלפייר משוגרים בדרך כלל ממל"טים גדולים.

מומחים שבדקו את התקיפה ב-7 בדצמבר מעריכים ששיגור טיל כזה, שבראשו שישה כאמור להבים קטלניים, מבוצע באמצעות הנחיית מפעיל אנושי, אולם יתכן גם שההנחיה של הטיל הייתה בעזרת מערכת אינפרה-אדום. המומחים תיארו את דרך פעולתו של "טיל החרב" כשהוא מכוון למטרה: "השמדה בעזרת חרב חדה שנעה במהירות של מאות מייל לשעה".

הכתבות הכי נקראות באתר:

צילומי לוויין חשפו: איראן בונה מנהרה בסוריה לאחסון טילים

בכפוף לשימוע: כתבי אישום בפרשה ביטחונית חמורה

מלחמת מל"טים: המאבק על נתח מהעוגה האירופית

רפאל זכתה במכרז לפיתוח טכנולוגיות "שדה קרב שקוף"

תעשיות ביטחון ישראליות מתעניינות בחברת רכב אירופית

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית