מזכיר ההגנה האמריקני פיטר את השר הממונה על הצי

על פי דיווחים בארה"ב, מארק אספר פיטר את השר הממונה על הצי על רקע פרשת לוחם "אריות הים", שהואשם בהרג איש דאעש בעיראק

 

שר ההגנה האמריקני מארק אספר. צילום: AP

שר ההגנה של ארה"ב, מארק אספר, פיטר את השר הממונה על הצי ריצ'רד ספנסר, בטענה של "אובדן אמון" ביניהם. הרקע לפיטורים, כך על פי דיווחים, פרשת לוחם יחידת העלית של צבא ארה"ב, NAVY SEALS, שנחשד ברצח שבוי במלחמת עיראק.

שר ההגנה אספר טען כי שר הצי ספנסר תכנן לבצע עסקה מאחורי גבו עם הבית הלבן לפתרון בעיית הלוחם החשוד. הנשיא טראמפ ביקש להגן על הקצין הזוטר אדוארד גלגר, שזוכה מאשמת רצח בדקירות סכין של איש דאעש שבוי בעיראק, אך הורשע בכך שצולם בתנוחת גאווה ליד גופת איש דאעש בעיראק ב-2017. גלגר הורד בדרגה אך הנשיא טראמפ, בתוקף תפקידו כמפקד העליון של הכוחות המזויינים, החזיר לאיש את דרגתו, דבר שעורר זעם בצמרת הצבא והפנטגון.

מפקדת הצי הודיעה לגלגר שעליו להתייצב בפני ועדה שתקבע אם יוכל להמשיך להיות לוחם בכוח העלית, בעוד טראמפ צייץ בטוויטר שלא יניח לצי לסלק את גלגר מהיחידה. על כך הגיב שר הצי ספנסר כי איננו רואה בציוץ בטוויטר פקודה, והוא ממתין לקבל פקודה רשמית בצינורות המקובלים. שר ההגנה אספר מסר כי נודע לו שהשר ספנסר רקם מאחורי גבו עסקה עם הבית הלבן, לפיה גלגר יוותר על דרגתו אך יישאר לוחם ביחידה. משום כך, על פי הפרסומים בארה"ב, איבד שר ההגנה אספר את אמונו בשר הצי ספנסר והודיע על פיטוריו.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית