מעבה כוחות: טייסת קרב אמריקנית נוספת הגיעה למפרץ

טייסת של מטוסי חמקן F-35 הועברה מבסיסה ביוטה שבארה"ב לבסיס אווירי באיחוד האמירויות. אלפי חיילים אמריקנים מוצבים כיום באזור

 

מטוס f-35 אמריקני. צילום (ארכיון): AP

טייסת של מטוסי קרב F-35 עברה מבסיס חיל האוויר האמריקני HILL שבמדינה יוטה לבסיס האוויר אל-דאפה שבאיחוד האמירויות, במסגרת הגברת הנוכחות האווירית האמריקנית באזור המפרץ.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

קולונל בטיס בהמר, מפקד להק מטוסי הקרב 388, מפקד על הכוח האווירי שטס מהבסיס ביוטה לבסיס באיחוד האמירויות. הצוות כולל אנשי קבע ומילואים.

בסך הכל מגדילה ארה"ב את הכוח הצבאי האמריקני באזור עד ל-3,000 אנשי צבא. בחודש שעבר דווח כי ארה"ב ריכזה באיחוד האמירויות כוח אווירי גדול ומתקדם חסר תקדים בהיקפו. במסגרת זו, חיל האוויר האמריקני שלח גם מטוסי קרב מדגם F-15E. פיקוד מרכז של צבא ארה"ב הודיע כי תוספת הכוח האווירי נועדה "לתמוך במבצעים הצבאיים, לשמור על עליונות אווירית, להגן על כוחות קרקע, לשמר שותפויות עם בעלות ברית באזור ולהפגין נוכחות לשמירה על היציבות באזור".

על פי דיווחים שונים, באיחוד האמירויות יש עתה תמהיל של כלי טיס חסר תקדים בגודלו ובעוצמתו: מטוסי קרב F-15E, מטוסי חמקן F-35, מטוסי תובלה ותדלוק KC-10, מטוסי אלקטרוניקה E-3 ומל"טים גדולים מסוג GLOBAL HAWK.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית