לא רק מל"טים: אלביט תספק רדיו-תוכנה לצבא שוויץ

החברה הישראלית נבחרה במכרז מתוך 15 חברות שהגישו מועמדות. "המערכת שסופקה על ידי אלביט קיבלה את ההערכה הטובה ביותר והוצעה לרכש", נכתב בפרסום רשמי של הרשויות בשוויץ

צילום: באדיבות אלביט מערכות

אחרי אספקת מל"טי הרמס 900, אלביט תספק לצבא שוויץ גם רדיו-תוכנה, כך לפי פרסום של Admin.ch. מדובר בחלק מתכנית מודרניזציה 2020 של הצבא. 15 חברות ניגשו למכרז, מתוכן נבחרו שתיים - אלביט שהתחרתה מול Roschi Rohde & Schwarz AG.

"במסגרת פרויקט התקשורת הצבאית של הצבא, יוחלפו חלק ממכשירי הרדיו המיושנים והאביזרים הנלווים אליו. מומחים מהצבא השוויצרי בדקו את מכשירי הרדיו, מערכות האינטרקום ברכב ודיבוריות משני ספקים בתנאים זהים, העריכו את העלויות שהוגשו והגישו את המלצותיהם", נכתב בפרסום. הפרויקט יצא לפועל בשיתוף חברת RUAG MRO

אתכם בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

תכנית המודרניזציה המדוברת כוללת תת-תכנית לתחום התקשורת בשם FITANIA programme המחולקת לשלושה חלקים - שדרוג אמצעי הקשר, בניית שלושה מרכזי נתונים חדשים ורשת נתונים מוצפנת המונה כ-300 צמתים. "מכשירי הרדיו עברו הערכה קפדנית ביחס לקריטריונים של הפרס של "בדיקות טכניות", "ניסויי חיילים", "פוטנציאל עתידי" ו"הערכה מסחרית". הוענק ציון לכל אחד מהקריטריונים שהוזכרו לעיל, כאשר כל התוצאות הללו נוספו כדי ליצור ציון כולל. המערכת שסופקה על ידי אלביט מערכות בע"מ קיבלה את ההערכה הטובה ביותר והוצעה לרכש", נכתב בפרסום.  

נזכיר כי אלביט סיפקה רדיו-תוכנה למגוון מדינות באירופה, כולל לצה"ל. המכרז המדובר כולל ככל הנראה החלפת קשר בכ-100 רכבים של הצבא השוויצרי. סה"כ היקף תכנית FITANIA הוא 3.3 מיליארדי פרנקים (כ-3.3 מיליארדי דולרים). מתוכה, כ-1.8 מיליארד פרנקים ילכו לחלק של אמצעי קשר (תקשורת נקודה לנקודה, רדיו טקטי, מערכות אינטרקום ואוזניות). מתוך סכום זה לא ברור כמה תקבל אלביט. באותו חלק מתחלקת גם חברת Thales Schweiz AG, שצפויה לספק לצבא שוויץ כ-400 אמצעי תקשורת נקודה לנקודה (directional beam).

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית