קצין בצי האמריקני נעצר בחשד לניסיון הברחת כלי שיט לסין

ארה"ב עצרה אזרח ממוצא סיני ואת אשתו, שהואשמו בניסיון הברחה של סירות לסין. על פי מסמכים שנחשפו, האזרח שירת ביחידה ללוחמה נגד צוללות בצי האמריקני והחזיק באישור ביטחוני מסווג

 

כוחות FBI. צילום (ארכיון): AP

הרשויות בארה"ב עצרו אזרח אמריקני ממוצא סיני בשם פאן יאנג, שעל פי החשד העביר לסין אמצעים. הרשויות פשטו על ביתו ועצרו גם אשתו. מסמכים שהושגו על ידי First Coast News טוענים כי פאן יאנג מחזיק כיום אישור ביטחוני סודי של ארה"ב ומשמרת ביחידת הלוחמה נגד צוללות בצי האמריקני. כך לפי דיווח שלMilitary .

אתכם בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

פאן יאנג נולד בסין, היגר לארצות הברית בשנת 1999 כנער, והפך לאזרח בארה"ב בשנת 2006, כך על פי המסמכים. ההאשמות נגד בני הזוג כוללים קונספירציה להונאת ארצות הברית, ייבוא וייצור כלי נשק, העברת כלי נשק לאדם שאינו תושב וקשירת קשר להפרת החוק הפדרלי.

אשתו מואשמת בהגשת מידע ייצוא כוזב ומטעה. על פי ההאשמות נגדה היא ניסתה במרמה לייצא סחורות לא חוקיות מארה"ב לסין. במסמכי בית המשפט נכתב כי בני הזוג פעלו יחד כדי לסייע לאזרח סיני להחזיק כלי נשק שלא כדין, בין מרץ 2017 לספטמבר 2019. עוד עולה כי הזוג שיקר כדי להסתיר את האופי האמיתי של מערכת היחסים ההיא.

על פי המסמכים, האזרח הסיני עימו היה לזוג קשר במשך שבע שנים, הוא יו"ר חברת שנחאי בריז טכנולוגיה. בנובמבר 2016 עד אוגוסט 2019 הועברו כ- 205,000 דולר בין שנחאי בריז ו-BQ TREE, LLC - חברה שפתחו בני הזוג. 

לפי ה-Navytimes הם מואשמים במכירת כלי שיט מתנפחים צבאיים לסין. מהפרסום עולה כי החוקרים של ה-FBI יצרו קשר עם חברת Metal Shark בגין האירוע. ככל הנראה מדובר בניסיון הברחה של עשר סירות מתוצרת החברה. ההברחה לסין תוכננה לעבור דרך חברת קש בהונג קונג.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית