"בוחן רמטכ"ל" בחיל הים: "הזרוע בכשירות גבוהה"

במסגרת תרגיל פתע שנערך בחיל הים בזירה הצפונית, תורגלו הכוחות במגוון תרחישי הגנה והתקפה. על פי צה"ל, ממצאים ראשוניים מצביעים על כשירות גבוהה בחיל

לוחם חיל הים במהלך התרגיל. צילום: דובר צה"ל 

בצה"ל אומרים כי זרוע הים נמצאת בכשירות מבצעית גבוהה, כך עולה ממבחן פתע, שנקרא "בוחן רמטכ"ל", שנועד לבחון את כשירות החילות.

אתכם בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

אתמול (ד') התקיים "בוחן רמטכ״ל", שנועד לבחון את הזירה הצפונית בחיל הים בתרחישי לחימה בזירה הצפונית, במעבר משגרה לחירום ובמענה למגוון רחב של תרחישי קיצון לאורך גבולו הימי והיבשתי הצפוני של מדינת ישראל. "בעת הביקור בתרגיל", נמסר מצה"ל, "הוצגו לרמטכ"ל המסקנות הראשונות שמהן עולה שכשירותה של זרוע הים גבוהה".

ים של איומים: הזירה החמה ביותר של חיל הים

במסגרת התרגיל, זירת חיפה בזרוע הים הובילה והפעילה את יכולות הזרוע מעל ומתחת למים, באוויר וביבשה. בתרגיל נטלו חלק כוחות ימיים רבים, אשר פעלו בשילוב עם כוחות יבשתיים מפיקוד צפון, בשיתוף כוחות חיל האוויר וגורמי החירום האזרחיים.

הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי עם חיילי חיל הים. צילום: דובר צה"ל

עוד נמסר מצה"ל כי במהלך התרגיל בוצעו משימות הגנה והתקפה, תורגלו תכניות אופרטיביות, הופעלו אמצעי לחימה מתקדמים, ותורגלו תרחישים מורכבים. "בוחן זה הינו הראשון בסדרת בוחני רמטכ"ל שיתקיימו בכלל צה"ל, אחת למספר חודשים. הבוחן שם דגש לביקורת במתכונת של הפעלה מבצעית", נמסר מדובר צה"ל.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית