מטוסי F-35B ביצעו "חימוש חם" בלב ים

בדיקת חיל הנחתים האמריקני הייתה במטרה לבצע סדרת תקיפות רציפות של יעדים, באמצעות מגוון פצצות

 חמקן F-35B. צילום: AP 

מטוסי חמקן F-35 עוברים בהצלחה מבחני הפצצה של מטרות בלב ים, תוך "חימוש חם" מהיר כדי לבצע גיחות הפצצה רציפות. מטוסי F-35B של חיל הנחתים האמריקני הטילו פצצות של 500 ק"ג על מטרה באוקיינוס השקט אחרי שהמריאו מאניית התקיפה האמפיבית WASP ותקפו מטרה סמוך לחוף פפואה-גיניאה.

המטוסים המריאו כשהם חמושים בשני סוגי פצצות: GBU-32 במשקל 500 ק"ג ופצצת GBU-12 מונחית לייזר. המטוסים הטילו את הפצצות, חזרו לנחיתה על כלי השיט, ביצעו "חימוש חם" מהיר כדי להתחמש, להמריא ולתקוף פעם שנייה את המטרות בלב ים. חיל הנחתים מסר כי  בתרגיל זה הפעילו החמקנים גם את תותחי GAU-22, והמטרות הותקפו "בהזדמנות זו" גם על ידי מטוס-מסוק מדגם MV-22B OSPREY ועל ידי מסוקיSEA HAWK של הצי.

בתוך כך, התפרסמו נתונים על גידול מספר מטוסי F-35 שנמסרים ללקוחות. סוכנות הידיעות של קוריאה הדרומית דיווחה שעוד השבוע יקלוט חיל האוויר שלה ארבעה מטוסי F-35A חדשים, ועד סוף 2019 יהיו למדינה 10 מטוסים, מתוך 40 שהזמינה סיאול. קוריאה הדרומית תכשיר אסדת נחיתה ענקית של הצי שלה כדי לאפשר נחיתות והמראות של מטוסי F-35 דגם B.

יפן אישרה רשמית הזמנת 42 מטוסי F-35B, הממריאים ונוחתים אנכית, שיתאימו להפעלה על שתי נושאות המסוקים של הצי היפני, שיותאמו להמראות ונחיתות של מטוסי הקרב החמקניים F-35B.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית