תעשייה אווירית ואמבראר פונות לסגמנט לקוחות המחפשים מטוסי משימה זולים

המוצר המשולב תחת השם P600 AEW בנוי על מטוס מנהלים של אמברר ומערכת של אלתא ומאפשר לתעשייה אווירית להרחיב את פוטנציאל השוק העולמי

תעשייה אווירית

שוק מטוסי המשימה הופך להיות מאתגר עבור אלתא. מדובר במועדון מדינות קטן עם הרבה כסף שבדרך כלל בוחר במטוסי משימה אמריקאים בגלל שיקולים פוליטיים. נזכיר למשל כי בבריטניה לא התנהל בכלל מכרז. כדי לפתוח את השוק, החליטו באלתא לחבור לחברת אמברר הברזילאית בשיווק מוצר משולב תחת השם P600 AEW.

את ההוזלה במחיר השיגו באמצעות שני מרכיבים. מטוס מנהלים יותר זול (Embraer Praetor 600) וצמצום כמות המודולים במכ"ם. מהצד של אלתא, הצליחו לצמצם את כמות המודולים במכ"ם באמצעות מעבר לדור חדש של מכ"מי AESA המבוסס על Tile array antenna. כלומר, מארז של מודולים בתצורה המאפשרת שימוש בפחות מודולים לקבלת אותה איכות גילוי ובעלות ייצור יותר קטנה. כמו גם, צמצמו את המכ"ם ל240 מעלות (120 מכל צד) במקום 360. החסכון המשולב בעלויות המטוס (רכישה ותפעול) והמכ"מ מאפשר לחברות להתחרות בפלח שוק חדש של מדינות דלות תקציב עם צרכים ביטחוניים לא ממומשים.

בשיתוף פעולה זה תספק אמבראר את הפלטפורמה האווירית, התמיכה על הקרקע, מערכת התקשורת ואת האינטגרציה במטוס ואילו אלתא תספק את מכ"ם AEW, מודיעין אותות (SIGINT) ומערכות אלקטרוניות אחרות וכן את אינטגרציית המערכות.

ניתן להגדיר את ה-P600 AEW עם מגוון רחב של מערכות התראה ובקרה אווירית, לרבות הדור הרביעי של מכ"ם AEW, יכולות IFF אזרחיות וצבאיות, מערכות מודיעין אותות (ESM/ELINT) עם יכולת התראה כנגד מכ"מים עוינים (RWR), מערכת שליטה ובקרה, חליפת תקשורת מקיפה הכוללת חיבורים לרשתות נתונים ולוויין, וחליפת הגנה עצמית (SPS).

חליפת תקשורת כוללת מאפשרת העברת נתונים ותקשורת לוויין לפעולות מעבר לקו הראייה ומבטיחה תאימות הדדית לכוחות ברית. יכולות לוחמה מבוססת רשת (NCW) הופכת את ה-P600 AEW לחלק מרשת טקטית. מערכת מתקדמת להגנה עצמית (SPS) מבצעת את איתור האיומים הפוטנציאליים ומפעילה גל אמצעי תמיכה אלקטרוני לפי הצורך.

"המטוס מספק ביצועים מעולים וגמישות שמתורגמת למערכת בעלת הערך הטוב ביותר בקטגוריה", אמר ג'קסון שניידר, נשיא ומנכ"ל Embraer Defense & Security. "הוא ניתן התאמה בקלות בכדי לתת מענה לצורכי הלקוח ומסוגל לבצע מגוון רחב של משימות בדרך יעילה וחסכונית מאוד."

יואב תורג'מן, מנכ"ל אלתא וסמנכ"ל התעשייה האווירית, אמר, "אלתא מובילה במערכות התראה מוקדמת המוטסות על מטוסי מנהלים וכיום מציעה יכולות AEW עבור צרכים גלובליים גדלים ומשתנים. השותפות עם אמבראר מאפשרת לנו להיכנס למגזר שוק חדש עם מערכת ברת-השגה להתראה מוקדמת המוטסת במטוס מנהלים בינוני."

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית