הסלמה בדרום: "נערכים לכמה ימי לחימה"

דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס, עדכן כי צה"ל מקפיץ חטיבת שריון לגבול עזה בעקבות האירועים. כ-450 שיגורים בוצעו לעבר ישראל מאז תחילת הסבב, "כיפת ברזל" יירטה למעלה מ-150 רקטות. רוה"מ: "הנחיתי את צה"ל להמשיך בתקיפות המאסיביות ברצועת עזה"

מערכת "כיפת ברזל" (צילום: AP)

סבב ההסלמה בחזית הדרום: דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס עדכן כי מאז תחילת הסבב בוצעו כ-450 שיגורים לעבר שטח ישראל וכי הירי מתבצע בעיקר על ידי אנשי חמאס וג'יהאד איסלאמי. מערכת ההגנה האווירית "כיפת ברזל" יירטה למעלה מ-150 רקטות, כאשר 70 אחוז מהרקטות נופלות בשטחים פתוחים.

בשעות הלילה נהרג תושב אשקלון מרסיסים לאחר שרקטה פגעה פגיעה ישירה בבית בעיר. תא"ל מנליס סיפר על תקיפות  צה"ל בתגובה ואמר כי "תקפנו 220 יעדים ברצועה. אנחנו תוקפים חוליות ירי. זה לא פשוט. לאויב 3 הרוגים מהלילה וסה"כ 8 הרוגים.

"הסוג השני של התקיפות זה תשתיות טרור", המשיך ואמר מנליס בשיחה עם כתבים צבאיים. "מבני רבי קומות עם תשתיות טרור. אנחנו תוקפים גם תשתיות קרקעיות. המנהרה של הג'יהאד שעמדה מוכנה לפיגוע. הם חשבו שיש להם אס גדול והאס שלהם נלקח מהם".

עוד הוסיף כי "התחלנו בקבוצה חדשה של מבנים: מחסנים של אמצעי לחימה מיוחדים בבתי פעילים: טילים נגד טנקים, אמצעי הגנה אווירית. אנו תוקפים כל הזמן".

תא"ל מנליס עדכן כי צה"ל החליט להוריד לאזור עזה חטיבה נוספת ככוח התקפי זמין. מדובר בחטיבה 7 של השריון.

באשר לדיווחים בכלי תקשורת ערביים לגבי האפשרות של הפסקת אש, אמר מנליס כי "בצה"ל אין עיסוק בהפסקת אש. ההערכות היא לפחות לכמה ימים".

ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו אמר בפתח ישיבת הממשלה כי "הנחיתי את צה"ל להמשיך בתקיפות המאסיביות ברצועת עזה ולעבות את כוחות צה"ל בכוחות שריון ארטילריה וחי"ר"

צפו בתיעוד תקיפות צה"ל ברצועה:

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית