סוללת הS300 שנשלחה מרוסיה לסוריה מזקיפה קני שיגור

הממצאים החדשים אודות פעילות הסוללה הלכאורה סורית מעלים מספר שאלות. מי מפעיל את הסוללה במתאר מבצעי? והאם רוסיה תקח סיכון בכשלון פומבי של הסוללה מול מטוסים אמריקאים בסוריה כאשר סוללות מאותה משפחה פרוסות להגנת ריבונות רוסיה מול נאט"ו?  

קרדיט: ImageSat International 

תמונות לווין שפרסמה חברת ISI חושפות את סוללת הS300 שנשלחה מרוסיה לסוריה באוקטובר 2018. "אם אכן מדובר בפעם הראשונה שמשגרים אלה מוזקפים (ולא רק בפעם ראשונה שהם נתפסים בעדשת מצלמת הלוויין), הדבר ככה"נ מסמל התקדמות בתהליך המבצוע של הסוללה", אומרים האנליסטים של ISI. 

נזכיר כי טרם ברור מי מפעיל את הסוללה, וההערכות הן כי הפיקוד על סוללות ההגנה האווירית המתקדמות שהעבירה רוסיה לסוריה נשאר בידיים רוסיות. עם זאת, לא ברור כיצד ינהגו הסורים והרוסים בפעמים הבאות בהן גורם זר יפר את ריבונות סוריה על רקע טענות איראניות לשיתוף פעולה דה-פקטו בין רוסיה לישראל. 

האיראנים טענו בכלי תקשורת מקומיים כי הרוסים לא מפעילים בכוונה את סוללות ההגנ"א שלהם מול תקיפות ישראליות וזה מצביע על שיתוף פעולה עקיף. במקרה זה מדובר לכאורה בסוללה סורית, עובדה שיכולה לספק לרוסים כסות מתאימה להפעלת סוללה מסוג זה. מה יקרה אם הסוללה תכשל מול מטוסים בייצור אמריקאי? זו שאלה טובה. סוללות מאותה משפחה פרוסות על מנת להגן על ריבונות רוסיה מול נאט"ו. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית