חברת WhiteHat תספק למשרד התקשורת ייעוץ בתחום ההגנה בסייבר

שני מימין נתי כהן, מנכ"ל משרד התקשורת. רביעי מימין שרון נומירובסקי, מנכ"ל חברת WhiteHat. צילום: רונן טופלבג

 

חברת WhiteHat תספק למשרד התקשורת ייעוץ בתחום הסייבר בהיקף של כ-900,000 ש"ח. החברה זכתה במכרז שפורסם על ידי המשרד בחודש אפריל האחרון. מטרת הייעוץ היא לספק למשרד תכנית כוללת להגנה על תשתיות ספקי התקשורת במדינה מתוך מטרה לפתוח CERT ייעודי למגזר שיפעל תחת המטרייה של מערך הסייבר בבאר שבע.

עד היום, כולל, שב"כ אחראי לפקח על אבטחת תשתיות התקשורת במדינה מתוקף חוק להסדרת הבטחון בגופים ציבוריים, התוספת הרביעית. עם זאת, משרד התקשורת , כאמור, רוצה לעשות מהלך לשנות את החקיקה כך שתאפשר הקמת CERT ייעודי תחת המטרייה של מערך הסייבר. טרם ברור איזה שינויים בחקיקה מבקש משרד התקשורת לעשות.

השב"כ מצידו שומר על שתיקה בנושא. נזכיר כי לאחר אישור הוראת השעה הקבועה בקשר לחוק זה כמעט כלל הגופים תחת הפיקוח של השב"כ עוברים למערך ולמעשה תשתיות התקשורת הן בין התשתיות הבודדות שנשארו תחת אחריות שב"כ בסייבר.

מנכ"ל משרד התקשורת, נתי כהן, אומר לישראל דיפנס כי המשמעות היא ש"אנו יוצאים לדרך. המטרה - הקמת זירת סייבר תקשורתית כחלק ממערך הסייבר במדינת ישראל. היעד - זירה פעילה ומתפקדת עד סוף שנת 2019. בטוחני כי הניסיון והידע המקצועי של החברה תסייע בידי משרד התקשורת לאפיין ולהקים את הזירה באופן מהיר ויעיל."

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית