מכירות נשק של 100 הגדולות ב-2017 הגיעו ל-398.2 מיליארד דולר

על פי הדוח השנתי של מכון המחקר השוודי SIPRI, ארה"ב במקום הראשון ואחריה רוסיה ברשימת יצרניות הנשק הגדולות בעולם לשנת 2017. טורקיה והודו תופסות מקומות נכבדים בין ספקיות הציוד הצבאי ברחבי העולם

 

מערכת הגנה אווירית מסוג פטריוט של ארה"ב בניסוי (צילום ארכיון: AP)

מכירות נשק ושירותים צבאיים של 100 יצרניות הנשק הגדולות בעולם בשנת 2017 הגיעו לסכום החסר תקדים של 398.2 מיליארד דולר. ארה"ב ראשונה, רוסיה שניה. טורקיה והודו הולכות ותופסות מקומות נכבדים בין ספקיות הציוד הצבאי.

הדוח השנתי של מכון המחקר השוודי SIPRI קובע כי מכירות הנשק גדלו בשנה שעברה ב-2.5 אחוזים בהשוואה ל-2016. ב-2017 לוקהיד מרטין היא יצרנית וספקית הנשק הראשונה בעולם (מכירות: 45 מיליארד דולר) ואחריה בואינג.

מכירות הנשק של החברות הרוסיות הנמצאות ברשימת 100 הגדולות גדלו בשנה שעברה בשיעור של 8.5 אחוזים  והגיעו ל-37.7 מיליארד דולר. ברשימת 100 הגדולות יש 24 חברות אירופיות שמכרו ביחד בקרוב ל-100 מיליארד דולר. בריטניה בראש רשימת המדינות אירופיות, ובה החברות המובילות הן BAE ורולס רויס.

המכון השוודי קובע כי חל גידול בהיקפי מכירות הנשק של טורקיה והודו. טורקיה מפתחת במהירות תעשיה צבאית ואווירית, ואילו בהודו מושקעים משאבים גדולים בייצור עצמי שלח נשק וציוד צבאי בחברות הודיות או בשת"פים עם חברות עולמיות גדולות.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית