התוכנית: לקשר בין יזמים לחברות בתחום הביטחון

SOSA, משיקה את HLSTech Innovation Hub, תוכנית חדשנות בתחומי הביטחון, שמטרתה ליצור קהילת חדשנות ביטחונית ולחבר בין תעשיות וארגונים ביטחוניים לטכנולוגיות פורצות דרך, לצורך קידום פעילות עיסקית משותפת. אלתא ורפאל - הראשונות להצטרף לתכנית

אל"מ (מיל') דודי רוקח (צילום: אלה סברדלוב קרן)

פלטפורמת החדשנות הפתוחה SOSA, משיקה את HLSTech Innovation Hub, תוכנית חדשנות בתחומי הביטחון, שמטרתה ליצור קהילת חדשנות ביטחונית ולחבר בין תעשיות וארגונים ביטחוניים לטכנולוגיות פורצות דרך, לצורך קידום פעילות עיסקית משותפת. מצטרפות ראשונות לתוכנית הן אלתא ורפאל.

התוכנית היא שותפות בין SOSA לחברת SecTech בהובלת אל"מ (מיל') דודי רוקח, לשעבר רמ"ח אמל"ח יבשה ובכיר בתעשיות הביטחוניות ואריק קרטן, בעלים ומנכ"ל לשעבר של חברה ביטחונית ויוצא מערכת הביטחון.

SOSA, אשר נוסדה ב- 2014 על ידי קבוצת משקיעים ומנהלים בכירים בהייטק הישראלי, היא רשת חדשנות גלובלית המעודדת יצירת תהליכי חדשנות פתוחה בקרב תאגידים, ופועלת לקידום הזדמנויות עסקיות בין סטארטאפים, למשקיעים ולתאגידים החברים בה, במרכזים שהיא מפעילה בתל אביב ובניו יורק. בין החברות המשתתפות בפלטפורמה - קבוצות הטכנולוגיה HP, ו-Siemens, קבוצות הביטוח Munich RE והראל ותאגיד האנרגיה הגלובלי ENEL. התוכנית החדשה מתווספת לתוכניות בתחומי הבנייה, הפינטק והאינשורטק הפועלות כיום במסגרת SOSA, במטרה לקדם שילוב תעשיות חדשות בתעשיות וותיקות ומסורתיות. 

"חברות וגופים בינלאומיים שונים - מיצרני אמצעי לחימה והגנה דרך צבאות, משטרות וגופים אזרחיים שונים - צמאים לפתרונות טכנולוגיים חדשניים שיענו על האתגרים הביטחוניים החדשים המאיימים על העולם",  ציין עזי שפר, מנכ"ל SOSA.

"SOSA, כגוף שמטרתו לקדם חדשנות טכנולוגית ברמה גלובלית, זיהתה את האתגר העומד בפני תעשיה זו; כפי שעשינו קודם עם תחומי הבנייה והאינשורטק, כך גם בתחום הביטחון, הקהילה הענפה שבנינו ושאנו ממשיכים לפתח, נועדה להניב פעילויות של פיתוח וניסוי מוצרים חדשים, שילוב כלים טכנולוגיים חדשניים ששימשו תעשיות אחרות עד כה, גם בתעשייה זו ועוד", הוסיף עזי שפר.

לדברי דודי רוקח, שותף מנהל ב- HLSTech, "התוכנית נוצרה כמענה לצורך הדחוף של ארגונים ותעשיות בחדשנות ביטחונית פורצת דרך. הצלחת סטארטאפים תלויה במידה רבה במינוף ומקסום כלל הרכיבים של האקוסיסטם והתאמת המשקיעים, המנטורים, ולקוחות המטרה לסטארטאפ הרלוונטי".

"ה - Startup Nation אינו ממוצה בהיבט הבטחוני. טכנולוגיות מבוססות חדשנות פורצת דרך היכולות להוביל ליצירת שוק חדש, מאוד רלבנטיות לתעשיית הביטחון והן הכרחיות להמשך פיתוחה והתמודדותה עם האתגרים החדשים שעומדים בפניה. לקחנו על עצמנו את האחריות להכיר גם טכנולוגיות אזרחיות ולחברן לארגונים גלובליים, על מנת להצעיד את התעשייה הביטחונית קדימה. ככלל, מיזמים רבים אינם מצליחים להגיע עד לנקודה בה הם מסוגלים לפעול באופן בלתי-תלוי בסביבה תחרותית, בפרט אם מדובר במיזמים בעולם הביטחוני המושפעים מרגולציה ותרבות עבודה אשר אינה מוכרת בעולם החדשנות. נוסף לכך הקושי בהשגת מימון בעולם הביטחוני הנובע מהתרחקותן של קרנות ההון מהשקעות מסוג זה. אנו מאמינים כי יש צורך ליצור שותפויות אסטרטגיות כבר בשלבי הפיתוח ההתחלתיים על מנת לשנות את מעגל החיים של הסטארטאפ ולהגדיל את סיכוייו להצליח".

"חלק בלתי נפרד מתוכנית החדשנות הוא מיסוד תוכנית האצה אשר תכלול ליווי ופיתוח עסקי כמו גם אפשרות למימון ראשוני לסטארטאפים. שלב זה יאפשר בחינה מעמיקה של הסטארטאפים, ובעקבותיו, חיבור פוטנציאלי לשותפים או משקיעים אסטרטגיים" ציין אריק קרטן, שותף מנהל בתוכנית.

ד"ר אירית אידן, סמנכ"לית בכירה למחקר ופיתוח ברפאל סיפרה, שרפאל הינה חברה העוסקת במימוש חזית הידע והטכנולוגיה במערכות לחימה. רפאל מקדמת חדשנות מבית ומחוץ, בפעילות השלוחות שלה ברחבי הארץ. כחלק מתפיסה זו, רפאל רואה חשיבות רבה בשיתוף פעולה עם הגורמים האזרחיים בכלל ועם גופי היזמות והחדשנות בפרט. בנוסף לקשר ולקיום מחקרים משותפים עם המוסדות להשכלה גבוהה, רפאל מקיימת פעילות במאיצים טכנולוגיים ועם גופים כמו SOSA. כחלק מפעילות החדשנות האירגונית, רפאל הקימה מרכז יזמות (makers) בתרדיון המקיים פעילות שוטפת למתן מענה לצרכי פעילות זו.

"אנחנו חיים בעולם בו קצב הכפלת המידע ירד מ 100 שנה בתחילת המאה הקודמת לכשנה וחצי כיום.  SOSA  תנגיש לנו את ההתפתחויות העדכניות בזמן על מנת שנוכל להמשיך להוביל בעולם המודיעין הביטחוני בו אנו פועלים" – ציין ישראל לופה , סמנכ"ל אלתא וראש מפעל משגב.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית