IBM משיקה את המחזור השביעי של מאיץ הסטרטאפים IBM Alpha Zone

צילום: שאולי לנדנר, באדיבות IBM

למחזור השביעי של המאיץ היוקרתי של IBM הצטרפו 10 חברות סטארטאפ חדשות ומבטיחות, ביניהן בולטות חברות המטמיעות בינה מלאכותית לשיפור מערך הבריאות הציבורי, מנגישות טכנולוגיית בלוקצ'יין למשתמשי הקצה ומקדמות כלכלה שיתופית בסביבת ענן
 
IBM השיקה היום (שני) את המחזור השביעי של מאיץ הסטארטאפים IBM Alpha Zone, שכולל 10 סטרטאפים חלוצים ומבטיחים בתחומם. במשך 20 השבועות הקרובים ייהנו החברות הנבחרות מליווי טכנולוגי ועסקי אישי לכל חברה, שימוש חופשי במוצרי התוכנה וכלי הפיתוח של IBM בענן בשווי של עד 120 אלף דולר, וכן גישה לשירותי ייעוץ המתבססים על הידע והניסיון של מאות אנשי טכנולוגיה, חוקרים, מפתחים ומומחי תעשייה המועסקים על ידי IBM בישראל ובעולם.
 
10 החברות נבחרו מתוך מאות מתמודדים לאחר שזוהו על ידי ועדת המיונים של המאיץ ככאלה הנושאות עמן בשורה טכנולוגית פורצת דרך לחברות בשוק הארגוני. בדומה למחזורים הקודמים, גם הפעם בחרה IBM רק בחברות בשלות שהשלימו גיוסSeed . 
 
מטרת תוכנית המאיץ היא לבנות יחסים ארוכי טווח עם סטארטאפים ישראליים, לסייע להם בבניית פתרונות טכנולוגיים מתקדמים וביצירת קשרים עסקיים ברחבי העולם. במסגרת התכנית, מציגה IBM את החברות באירועי תעשייה בארץ ובעולם, מפגישה אותן עם משקיעי הון סיכון, מסייעת להן בהגשת תכניות לרשות החדשנות ומחברת בינן לבין מנטורים ואנשי תעשייה מובילים. 
 
מאיץ הסטרטאפים IBM Alpha Zone החל לפעול בשנת 2014. החברות בששת המחזורים המוצלחים שהשתתפו בתוכנית עד כה נהנו מחשיפה עולמית, יצרו קשרים עם מובילי תעשייה ומומחי IBM ושילבו טכנולוגיות מתקדמות כחלק מהפתרונות שהם מביאים לשוק.  
 
מבין עשרות החברות בוגרות המאיץ ניתן למנות את חברת Nutrino שפיתחה אפליקציה המשלבת את Watson, פלטפורמת הבינה המלאכותית של IBM, כדי לספק לנשים בהיריון ייעוץ תזונתי אישי על בסיס מדעי ובזמן אמת; את חברת IQP שפיתחה פלטפורמה שמאפשרת ליצור אפליקציות IoT ללא צורך בתכנות, ונרכשה לפני פחות משנה על ידי חברת GE Digital העולמית; את חברת Optibus שפיתחה מערכת שתייעל מערכות תחבורה ציבורית על ידי ניתוח נתונים ומשתנים שונים בזמן אמת, וגייסה לאחרונה 12 מיליון דולר מקרן פיטנגו ו-ורייזון ונצ'רס; ואת חברת MedAware  שפיתחה אלגוריתם המאתר ומונע שגיאות מסוכנות במתן מרשמים רפואיים ואשר גייסה לאחרונה שמונה מיליון דולר. 
 
אורי חיאק, מנהל הטכנולוגיות ב-IBM ישראל אמר: "אנו חוגגים את סיומו של המחזור השישי של IBM Alpha Zone  ומסכמים ארבע שנים מוצלחות של פעילות בישראל. במחזור השביעי שמנו דגש מיוחד על יצירת סינרגיה בשילוב סטרטאפים שפועלים עם הטכנולוגיות המתקדמות ביותר של IBM לטובת יצירת ערך משמעותי לחברות, ארגונים ולחברה בכלל: בינה מלאכותית לשיפור מערך הבריאות הציבורי, הנגשה של טכנולוגיית בלוקצ'יין למשתמשי הקצה וכלכלה שיתופית בסביבת ענן. אנו מאמינים בפוטנציאל של החברות המבטיחות האלה לצמוח מהר וליצור סביבה עסקית וחברתית טובה יותר ו-IBM מגויסת לסייע להם במטרה זו".
 
10 החברות שנבחרו למחזור 7 של IBM Alpha Zone
 
GingerGene 
מציעה פתרון פשוט לתמיכה באנשים המתמודדים עם תפעול מערכות מורכבות, ובפרט מערכות רפואיות, ובכך מסייעת לצמצום מקרים של טעות אנוש. המערכת משפרת את חוויית השימוש של משתמשי הקצה באמצעות תמיכה אישית מתקדמת. מודל התמיכה למשתמש גובש תוך שילוב של תפיסות וגישות המוכרות מתחומי תורת המשחקים ומתודולוגיות מתקדמות של הדרכה ותמיכה – וכל זאת על גבי פלטפורמות וטכנולוגיות חדשניות לטובת צמצום היקף שגיאות האנוש הנגרמות בתהליך התפעול.
 
HT BioImaging 
החברה מפתחת כלי מהפכני לאבחון מוקדם של מחלת הסרטן במטרה להציל חיים ולשפר את איכות החיים של חולים. הפלטפורמה בבסיס שיטת הזיהוי היא בלתי-פולשנית, בטוחה ומדויקת במיוחד. בעזרת המוצרים שמציעה החברה יהפכו בדיקות האבחון הראשוניות לפשוטות וזולות, באופן שיבטיח את נגישותן למספר גדול יותר של חולים, גם אלה שכיום ידם אינה משגת לטיפולים אלה.
 
Medorion
מפתחת פלטפורמת בינה מלאכותית המאפשרת לצוותי בריאות לנתב חולים לפעילויות רפואה מונעת ושיפור איכות החיים, באמצעות שילוב בין שיווק דיגיטלי ובין שיטות ממדעי ההתנהגות. הפלטפורמה לומדת את פרופיל ההתנהגות של כל משתמש ומספקת מסגרת לבניה ולביצוע תכניות התערבות ופעולה מותאמות אישית.
 
Nanosynex 
מפתחת כלי בדיקת אבחון מותאמת אישית המזהה עמידות חיידקים לאנטיביוטיקה תוך זמן קצר ובאמצעות טכנולוגיות מתקדמות הפועלות בתהליכי איסוף נתונים, בדיקה ופענוח. כלי הבדיקה יסייע בידי הרופא בזיהוי האנטיביוטיקה המתאימה ביותר לחולה מסוים, תוך הצגת תשובות כבר בתוך יום הבדיקה עצמו.
 
Stagira 
סטגירה נותנת מענה לבעיית חסיון מידע ברשתות בלוקציין ציבוריות ובמאגרי מידע מבוזרים. המוצר אינו תלוי פלטפורמת בלוקציין ספציפית ומיועד למפתחי אפליקציות מבוזרות. החברה מפתחת מערכת הפועלת על גבי רשתות בלוקצ'יין ציבוריות בסביבת אחסון מבוזרת, במטרה ליצור בקרת גישה של משתמשים. החברה מעצימה את יכולות המפתחים באמצעות ערכת כלי פיתוח תוכנה ליישומים שונים, ושירות למשתמשי הקצה. 
 
Anzu 
מציעה פתרון פרסום חדשני בתלת-מימד המשלב טכנולוגיות VR ו-AR המיועדת לאפליקציות בכל הפלטפורמות והמכשירים הקיימים בשוק. מטרת הפיתוח היא להתמודד עם אתגרי הפרסום במרחב התלת-מימדי הווירטואלי, לטובת שיפור חוויית המשתמש.
 
CastPlus 
החברה מציעה בנייה של זירת שוק המחברת בין סוכנויות פרסום לבין הפודקאסטים המתאימים ביותר לקמפיינים הפרסומיים שלהן. הפלטפורמה מספקת ניתוח אנליטי בזמן אמת למנהלי הפודקאסטים וכלי ייחודי לשילוב פרסומות המסייע להם להטמיע פרסומות בתכנים חדשנים וישנים כאחד.
 
Finnovest 
פלטפורמה לייעוץ אוטומטי בהשקעות ובמסחר העושה שימוש בסמארטפונים על מנת לשנות מן היסוד את האופן שבו יועצי ההשקעות מתקשרים עם לקוחות. הפלטפורמה מאפשרת מתן ייעוץ מותאם אישית ללקוח ושדרוג משמעותי ברמת השירות - ללא השקעה של משאבים נוספים מטעם חברות הייעוץ הפנסיוני. הדבר יתאפשר באמצעות כלי אוטומציה מתקדמים שיאפשרו מתן ההמלצות מותאמות אישית למספר גדול של לקוחות בו-זמנית, וכך גם ירחיבו את פעילות הבנקים בתחום ניהול תנועות המסחר.
 
Varcode 
החברה רשמה תחתיה פטנט על פיתוח כלי לניטור טמפרטורה לאורך זמן של כבודה במסגרת שרשרת אספקה. החברה מציעה פתרון זול ובעל ערך מוסף גבוה, הכולל מעקב אחר טמפרטורה למשל באמצעות שימוש באפליקציות לקריאת נתונים ומערכות ניהול מבוססות בלוקצ׳יין בסביבת ענן. השילוב הזה מאפשר קבלת החלטות מבוססות נתונים, הגדרות תצורה גמישות ויישום מהיר – וכך לצורך ייעול משמעותי של התהליך וחיסכון בעלויות החברה המשנעת.
 
WiseCloud 
מציעה סביבת ענן ירוקה המבוססת על כלכלה שיתופית באמצעות יכולות אבטחת סייבר ייחודיות, היכולות להפוך כל מכשיר קצה המקושר לרשת לשרת מאובטח. כך נוצרת רשת כלל-עולמית של שרתים הפועלים כחוות שרתים מבוזרת, ומאפשרים ל-טכנולוגיית "ענן חכם" להציע תשתיות ענן כשירות (IaaS), יחד עם יכולות ייחודיות נוספות.
 
למידע נוסף: http://www.ibmalphazone.com

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית