הודו מפרסמת מפת דרכים לטכנולוגיות ביטחוניות לשנים הקרובות

אם אתם עובדים בתעשייה ביטחונית ישראלית, מפת הדרכים הטכנולוגית עבור צבא הודו היא מדריך חובה. מדובר בהצהרה רשמית של ממשלת הודו מה היא מחפשת לעשור הקרוב. ולפי הרשימה, לישראל יש הרבה מה להציע

facebook.com/Indianarmy.adgpi

משרד ההגנה ההודי פירסם מפת דרכים המתארת את הטכנולוגיה הצבאית ואת דרישות היכולת של הכוחות המזוינים ההודים עד סוף שנות ה-2020. "טכנולוגיה פרספקטיבה ויכולת מפת הדרכים - 2018" (TPCR-2018) נועדה להיות מדריך לתעשייה שמחפשת להשקיע בפיתוח טכנולוגיות כדי לעמוד בדרישות הצבא ההודי בקנה אחד עם "עשה בהודו". כך לפי פרסום של janes. "מפת דרכים זו עשויה להנחות את התעשייה בתכנון או בייזום פיתוח טכנולוגיות, שותפויות והסדרי ייצור".

המסמך המקורי [אותו ניתן למצוא באתר mod.gov.in] מפרט דרישות סביב מגוון סוגי אמל"ח. כולל פלטפורמות קרקעיות, ספינות, מטוסים, צוללות, כלי נשק, טילים, תחמושת, סנסורים, ל"א ועוד.

הרשימה כוללת גם כמה דרישות מעניינות. צבאי הסוואה מולטיספקטרלים לפלטפורמות קרקעיות להגנה מפני רש"ק שפועלים בתחום האינפרא אדום. צבא הסוואה לצוללות או כלי שיט, עמיד בפני מי ים, עשוי מננו-חלקיקים ויודע לספוג גלי מכ"ם בטווחים של  2-40 GHz ועוד.

ברשימה ניתן למצוא גם מערכת הגנה אקטיבית לכלי רק"מ, מערכות טילים לזירה הימית כולל הגנה חופית, תחמושת מונחית בקוטר 76ממ ו127 ממ, פגזי ארטילריה 155ממ מונחים ועוד. בתחום הנשק הקל הודו מחפשת, בין היתר, תחמושת לכלים של IWI. תחמושת 7.62 לרובה צלפים מסוג 'גליל' ותחמושת 5.56 למקלע 'נגב' ולנק"ל 'תבור'.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית