חוקרים את איראן? Charming Kitten - קבוצת האקרים איראנית - מחפשת אתכם

http://en.parliran.ir/eng/en/Content/articles/Speaker%20Irans%20diplomacy%20based%20on%20resolving%20disputes%20via%20talks

חברת קלירסקיי (Clearsky) המתמחה בייעוץ ומודיעין סייבר, חושפת בדו"ח חדש את שיטות הפעולה של קבוצת תקיפת סייבר איראנית המכונה בשם 'Charming Kitten'. הקבוצה, הפעילה מזה שלוש שנים, מתחקה אחר חוקרי איראן בישראל ובעולם, הידועים בקשריהם עם איראנים – אקטיביסטיים, פעילי זכויות אדם ואנשי תקשורת במטרה לחדור אל חשבונותיהם האישיים ולשלוף מתוכם פרטים אודות רשת הקשרים אותה הם מנהלים עם איראנים הנחשבים כמשתפי פעולה עם אויבי המשטר האיראני. 

בדו"ח, חושפת קלירסקיי את שיטות התקיפה של הקבוצה, השרתים המשמשים כתשתית תקיפה, האתרים והפרופילים המזוייפים שבאמצעותם מנסים חברי הקבוצה לחדור למחשבי קורבנותיהם – מהם למעלה ממאה ישראלים. כך למשל, הקימה הקבוצה את אתר The British News, הפעיל גם ברשתות החברתיות ומוריד נוזקה למחשבי הגולשים. כמו כן, מתמחה החברה ביצירת תסריט תקיפה ייחודי לכל קורבן וקורבן, המתבסס על תחומי מומחיותו.

עוד בדו"ח, מוכיחה קלירסקיי את הקשר שבין קבוצת Charming Kitten להאקר שפרץ בקיץ האחרון לשרתי חברת HBO, בהזאד מצרי. קשר זה, שימש כמפתח לזיהוי תוקפים נוספים הפועלים בקרב הקבוצה, בהם מחמד רסול אכברי, מחמד-אמין כשורי ו- בהאר אזאדה. וההערכות מדברות על כך שמדובר ביחידה של זיהוי חתרנות הפועלת בחסות המשטר האיראני שמטרתה לזהות איראנים המנהלים קשרים עם המערב.

בועז דולב, מנכ"ל קלירסקיי: "מדובר בקבוצת תקיפה עיקשת, שהחלה לפעול לפני כמעט שלוש שנים ועושה כל שביכולתה בכדי לעמוד ביעדים שהוגדרו לה – יעדים העולים בקנה אחד עם האינטרס של המשטר האיראני. המומחיות אותה פיתחה הקבוצה, המתבססת בעיקר על פעולות פישינג ייחודיות, סיפקה במרוצת השנים מודיעין אודות איראנים המנהלים קשרים עם חוקרים ואנשי תקשורת במערב. חשוב להבין – גם קבוצה זו וגם קבוצות אחרות, מנצלות את 'הבטן הרכה' של הארגונים ומכוונות תחילה אל תיבות המייל האישיות של המותקפים בכדי לחדור משם הלאה, אל עבר הארגונים עצמם."

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית