ה'אורביטר 2' של אירונאוטיקס בתרגיל של חיל השריון של פינלנד

הצבא הפיני בחן את שיתוף הפעולה בין הכטמ"מ לכוח השריון שלו בתרגיל נרחב שביצע לאחרונה בשם "חץ 17"

אורביטר 3 (צילום: אירונאוטיקס)

הכטמ"מ מסוג 'אורביטר'  B2שפועל בצבא פינלנד "מעניק לנו רמה גובהה של מודעות מצבית. המערכת הזאת נותנת לנו סוג חדש של מודעות מצבית שאנו שואבים ממנה, ויש לכך השפעה על תהליכי קבלת החלטות בשדה הקרב", כך אמר קצין הצבא הפיני קולונל יוהאנה סקיטה, מפקד גדוד שריון, בסקירה על היכולות החדשות של צבא פינלנד.

ה'אורביטר' 2B הוא כטמ"מ זעיר מתוצרת חברת אירונאוטיקס הישראלית, שנמכר בין היתר לצבא פינלנד. הכטמ"מ בעל אוויוניקה דיגיטלית מתקדמת, נושא מטע"ד במשקל של 1.5 ק"ג, מסוגל לבצע משימות חשאיות, לפעול בסביבה ללא תקשורת ובעל יכולת השמדה עצמית. כאשר הכלי 'מרגיש' שהוא עומד להתרסק, הוא מסוגל למחוק את כל המידע האצור בו.

DEFENSE TALK  מוסר כי קולונל סריקה הרחיב את הדיבור בסקירתו על השילוב של כוחות שריון, תותחנות טנקים, ריכוז כוחות, פיקוד ושליטה ושת"פ עם כוחות אחרים – כל אלו נבחנו באחרונה בתרגיל גדול של צבא פינלנד 'חץ 17', שבו השתתפו הכטמ"מים 'אורביטר' מתוצרת אירונאוטיקס. צבא פינלנד מפעיל טנקי ליאופרד 2 A6 כטנק מערכה עיקרי. לדברי הקצין נבחן בתרגיל שיתוף הפעולה בין כוח השריון לבין כלי טיס בלתי מאוייש.

FLIGHT GLOBAL דיווח כי לפני כשנתיים כלי הטיס מדגם 'אורביטר' של אירונאוטיקס מבחני קבלה מפרכים לצבא פינלנד, כאשר נבחן כושר פעילותם המבצעית בתנאי חורף קיצוניים, בטמפרטורות של מינוס 25 מעלות צלזיוס. הכלים פעלו ללא דופי בתנאי קור, שלג ורוחות עזות.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית