ארה"ב חושפת רשתות הברחה שתומכות בתעשיית הטילים של איראן

סנקציות שהטיל משרד האוצר האמריקאי החודש על אישים איראנים וסינים חושפות רשתות הברחה שתומכות בתעשיית הטילים האיראנית וגם בייצור הנשק הכימי בסוריה

https://www.youtube.com/watch?v=i_w7cZRiVlA

 משרד האוצר האמריקני הטיל בשבוע שעבר סנקציות על  שבעה אנשים וגופים הקשורים לתוכנית הטילים הבליסטיים של איראן. הסנקציות חושפות גם ראיות חדשות המצביעות על תמיכתה של איראן בגורמים המעורבים בתוכנית הנשק הכימי של סוריה, ועל עדות מתמשכת לרשתות רכש בלתי חוקיות המסייעות לפיתוח הטילים הבליסטיים של טהראן.

 מורטזה פרסטפור, אחת המטרות של הסנקציות, הוא בכיר במשרד ההגנה האיראני האחראי על תיאום "מכירת ואספקת חומרי נפץ ואמצעים אחרים" מארגון התעשיות הביטחוניות של איראן (DIO) למחקר מדעי ומרכז המחקר של סוריה (SSRC). רק בחודש שעבר, משרד האוצר האמריקאי הכניס 271 עובדים של SSRC תחת סנקציות, וציין כי המרכז הוא "אחראי לפיתוח וייצור של נשק לא קונבנציונאלי ואמצעים כדי לספק אותם" וכי האנשים המיועדים "עבדו לתמוך בתוכנית הנשק הכימי של SSRC".

המפקדים הצבאיים של אירן תיארו בעבר את תפקיד ארצם בחיזוק תעשיית הטילים של סוריה, אך הייעוד של פרסטפור מעלה כעת שאלות בנוגע לתפקידה של איראן - באמצעות גורמים כמו DIO, שהיא חברה בת של משרד הביטחון האיראני, בתמיכה בתוכנית הנשק הכימי של נשיא סוריה, בשאר אל-אסד.

 מטרות נוספות של הסנקציות הן רחים אחמדי, איש ביטחון איראני ש"מתאם בדיקות טיסת טילים בליסטיים", ו-Matin Sanat Nik Andishan, חברה איראנית העוסקת ברכישה בלתי חוקית של חומר וטכנולוגיה הדרושים לטילים בליסטיים.

 מטרה לא איראנית של הסנקציות היה הרשת הסינית רואן רנלינג [Ruan Runling network], אשר חושפת כי עסקת הגרעין עם איראן לא עשתה שום דבר כדי לסגור מרכזי סיוע זרים המזינים את תעשיית הטילים של טהרן.

 מקור: defenddemocracy

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית