התרסקות בלב ים

שני מטוסי קרב רוסיים התרסקו בים בגלל כבל עצירה קרוע על נושאת המטוסים. לטייסים שלום

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

שני מטוסי קרב רוסיים, שהמריאו לגיחות תקיפה בסוריה מנושאת המטוסים 'אדמירל קוזנייצוב', התרסקו בים בגלל תקלות חמורות בכבל העצירה, שתפקידו לעצור מטוס נוחת על סיפון נושאת מטוסים. לשני הטייסים שלום. המטוסים אבדו במזרח הים התיכון.

מטוס קרב SU-33 (המוגדר מטוס לשמירת עליונות אווירית) דו-מנועי בא לנחיתה על סיפון נושאת המטוסים בתום גיחה בסוריה. בפעם הראשונה לא הצליח הטייס להתחבר אל כבל העצירה. הוא המריא מיד, ניסה שנית והצליח לחבר את העוגן בזנב  מטוסו אל הכבל, אלא שאז נקרע הכבל, המתוח לרוחב סיפון הנחיתה. הטייס נטש את המטוס, נחת בים וחולץ בשלום על ידי מסוק של הצי הרוסי.

דובר הקרמלין ואתר החדשות ספטניק המשיכו ודיווחו, כי כמה ימים לפני התאונה הזאת, בחודש שעבר, התרסק  מפציץ מדגם MIG-29K אל מעמקי הים. טייס מטוס זה, שחזר מגיחה בסוריה במבנה עם עוד כמה מטוסים, נצטווה להמתין באוויר עד שעמית ינחת על נושאת המטוסים. בעת הנחיתה שוב נקרע כבל העצירה. הצוות הרוסי ניסה לתקן את הכבל, אך הניסיון נמשך זמן רב מידי, ובינתיים נגמר הדלק במכלי ה-MIG-29 שהיה בהמתנה במרומים, ושני מנועיו כבו. הטייס נטש, נחת בים ונמשה בשלום על ידי צוות מסוק.

מומחי תעופה ב-THE AVIATIONIST וב-USNI , אתר המידע של הצי האמריקני, מסבירים כי נושאת  המטוסים 'אדמירל קוזנייצוב' היא ישנה. היא מוגדרת כ'סיירת נושאת טילים ונושאת מטוסים' והיא אחת מארבע ספינות מלחמה גבולות שהרוסים מפעילים במזרח הים התיכון כסיוע למשטרו של אסד בדמשק. נוסף לכך מסכימים מומחי תעופה כי לכבלי העצירה הללו יש נטייה להיקרע בגלל העומס האדיר המוטל עליהם בכל נחיתה של מטוס כבד במהירות רבה. בצי האמריקני חובה להחליף את כבל העצירה כל 100 נחיתות, והמומחים חוששים שבצי הרוס אין נוהגים כך.

אחרי שתי התאונות הללו דיווח ג'יינס כי  מטוסי מיג-29 ו-SU -33  של הרוסים לא נראו עוד על נושאת המטוסים 'אדמירל קוזנייצוב' אלא הם פועלים מבסיס האוויר הרוסי הומיין שבמערב סוריה, ויתכן שהסיבה נעוצה בתאונות כבל העצירה הפגום.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית