ידית אחיזה חדשה לאקדח ה"מאקארוב"

מדובר בידית שפיתחה חברת "פאב דיפנס", הכוללת מנגנון שחרור מחסנית חיצוני חלופי

חברת "פאב דיפנס" הישראלית חשפה לאחרונה ידית אחיזה חלופית מתקדמת וייחודית לאקדח הרוסי החצי-אוטומטי מאקארוב (Pistolet Makarova PM), בעלת תכנון ארגונומי משופר, הכוללת מנגנון שחרור מחסנית חיצוני חלופי המובנה בתוך הידית.

המאקארוב הנו אקדח פופולרי בגודל בינוני הנחשב למדויק, קומפקטי ומאוזן היטב במרכיבי העיצוב שלו, אך עם שני חסרונות בולטים – מנגנון שחרור מחסנית איטי ומסורבל ובעיה חוזרת של פגיעת הצינה ביד היורה.

ידית האחיזה החדשה של המאקארוב (PM-G) מכילה מנגנון ייחודי המאפשר למשתמש לשחרר את המחסנית תוך שימוש באגודל היד האוחזת בהדק ללא כל שינוי בכלי עצמו ולבצע החלפת מחסניות מהירה ויעילה יותר כבאקדחים מודרניים וזמינה גם בגרסה מותאמת ליורה שמאלי.

התכנון הארגונומי המשופר של הידית כולל מבנה אחורי מוארך דמוי "זנב בונה" אשר נועד במיוחד בכדי לספק הגנה מפני פגיעת הצינה ביד היורה במהלך הירי ומאפשר תפעול מאובטח ונח יותר של כלי הנשק.

עד עתה התקבלו הזמנות ליותר מ-3,000 ידיות אחיזה אלו יחד עם נרתיקים עם או בלי נעילה לאקדח ה"מאקארוב" אשר גם פותחו לאחרונה ומיוצרים ע"י חברת "פאב". לדברי גורמים בחברה, פיתוחים אלו מחזירים את אקדח ה"מאקארוב" לאור הזרקורים כאקדח נשיאה פרקטי ומחודש וממצבות את חברת "פאב" כמובילה בתחומה בשוק המזרח-אירופאי הגדל ומתפתח.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית