האמל"ח של המלחמה: לראות דרך קירות

לא מעט אמצעי לחימה עשו את הופעת הבכורה שלהם במצע "צוק איתן". אחד מהם היא מערכת "Xaver 100" של חברת קמרו המאפשרת ל"ראות" מבעד לקיר ולאסוף מידע על הנמצאים בחדר הסמוך לכוחות הפועלים בשטח. כתבה מלאה על אמצעי הלחימה, בגיליון הקרוב של ישראל דיפנס
בין שלל אמצעי הלחימה החדשים שעשות בהם לראשונה שימוש מבצעי במהלך מבצע "צוק" איתן" ברצועת עזה הייתה גם מערכת ה - "Xaver 100", שפותחה על ידי חברת קמרו, חברת בת של קבוצת SK. המערכת מיועדת לשימוש לוחם בודד במטרה לתת לו אינדיקציה ראשונית האם בחדר הסמוך ישנם אנשים.

מדובר במערכת המספקת את היכולת לראות מבעד לקירות המבנה בו שוהים החיילים ולאפשר להם להבין מי נמצא בחדר ליד ובאיזה מרחק מהקיר הצמוד אליהם. על פי הידוע השימוש במערכת סייע רבות לשרידות הכוחות שלחמו בשטח האורבני ברצועה. המערכת ניידת לחלוטין ומספקת לכוחות מודיעין בזמן אמת לגבי נוכחות אויב בחדר הצמוד והמרחק שלהם מהקיר. מידע זה מסייע לכוחות הלוחמים לבצע החלטות טקטיות לגבי המשך הלוחמה בשטח.



כתבה מלאה על אמצעי הלחימה שעשות את הופעת הבכורה שלהן במהלך המבצע תתפרסם בגיליון מספר 22 של המגזין ישראל דיפנס היוצא לאור בימים הקרובים.

המגזין מוקדש הפעם למבצע "צוק איתן" - ניתוחים ראשוניים של הלחימה בשטח, מיטב הכותבים והצלמים של המערכת - בין היתר דוד עברי, מאיר אלרן, עתי שלח, איל אפרתי, דניאל רייזנר, אור הלר, אסף אשכנזי, שאול שי. הגיליון המיוחד כולל גם אלבום תמונות של מיטב צלמי המערכת מכל 50 ימי הלחימה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית