ראש הממשלה אתה יכול

ראש הממשלה אתה יכול
ראש הממשלה, אתה חייב לקחת את החוסן הלאומי של החברה הישראלית לראש סדר העדיפויות שלך. אתה חייב להוביל מהלכים פנים ישראלים כמו שאתה מוביל כלפי העולם.

סוגיית ישראל כמדינה יהודית חייבת להיות נתמכת פעילותך הנמרצת כנגד היחלשות לימודי היסטוריה, תנ"ך ואף ספרות בבתי הספר. אתה חייב לפעול כנגד כל סגירת או צמצום פעילות לימודי מדעי הרוח באקדמיה. לימודים אלו הם בתשתית קיומנו פה. הם תשתית עבור הנוער לחיזוק מורשתו וקשרו עם ארץ האבות. לימודים אלו הם בתשתית שיח ערכי מה אנו עושים פה ועל מה אנו נלחמים.
 
כאשר אתם, מנהיגי המדינה, מובילים מבצעים להגנת הבית, להגנת מדינת ישראל ומכאן להקנות ביטחון לעם היהודי גם בתפוצה כי יש לו בית - התשתית הערכית היא המכוננת את הנוער להסתער, היא המכוננת את הנוער להקריב. אין להחליש יסודות אלו שבמילא במאה 21 מקומם נחלש לאור תהליכים חברתיים של גלובליזציה ואינדבידואליזציה שכל העת מתחזקים מול החלשת אתוס הביטחון.

אחד את העם סביב הנושאים בנטל הביטחון בצה"ל. העם צריך לשמוע קול ברור ממך גם לנושא זה. לא מספיק להקים וועדות. יש להתנהל באופן שותף ובלתי מתפשר לשמר את האתוס הציוני הערכי שתומך באתוס הביטחון ומכאן קריאה אליך: אנא שמור על מעמד הנושאים בנטל ביטחון מדינת ישראל. שמור על דברי חברי הקואליציה היוצאים נגד תקציב הביטחון בשם הפופוליזם הנמוך ואף מי מהם המתקיף את פנסיית אנשי הקבע הפורשים או פנסיית הקצינים הבכירים. מהלכים אלו יש לשים להם סוף ובמיידי.

אנו נמצאים במשבר חתימת טובי בני הארץ הזו למערך הקבע המשמעותי. אם לא יהיה שיח ערכי מתמיד המעודד ותומך בטובי הארץ הזו שיראו שליחות למען המדינה דווקא בכוח המגן, אם לא יהיה מנגנון מתגמל ראוי על שירות תובעני באשר הוא המשבר יביא להיחלשות נוראית של הכוח הלוחם.

אנא קח נושאים אלו ותוביל מחדש את האג'נדה הביטחונית ותן מענה לרוחות הרעות המנשבות קודם בקרב פוליטיקאים היוצאים בכותרות נגד פנסיית הקצינים הבכירים. כל קצין בכיר שהגיע למעמד זה בעוד אחרים בחרו במסלול חיים הרבה יותר קל וגם מתגמל ראוי לכל שקל שהוא מקבל בפנסייה שלו. המסלול שעבר עד שהגיע לתפקיד הרם שעם ישראל צריך להוקיר ולהודות לו על שהוא שם הוא מהתובעני שיש.

שמור על מיטב בני הארץ הזו, כולל המפקדים הבכירים ביותר בפיקוד שבחרו להיות בכוח המגן על מדינת ישראל והעם היהודי באשר הוא. העצם את ערך השליחות והחלש את סוגיית התגמול הכספי. יש להיזהר מהשיח החומרי המתפתח והמועצם שלא יגרום לנזק בלתי הפיך בראש ובראשונה במוטיבציית הטובים להישאר. לעיתים זה ממש גובל בהסתה כנגד לובשי המדים, מדי צבא הגנה לישראל.

עצור את העגלה כי רק אתה יכול.

דוקטור נעמי אבנשפנגר היא מומחית ליחסי צבא וחברה

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית