"יתכן שמדובר בגל מדבק"

שר הביטחון סייר אחר הצהריים באזור חברון והתייחס לגל הפיגועים האחרון, למנהרות שנחשפו סביב עזה ולמצב בסוריה

שר הביטחון משה בוגי יעלון, סייר היום באזור חברון והתייחס למספר הפיגועים שהצטברו לאחרונה. שר הביטחון יעלון אמר בין היתר כי "אנחנו לאחר סדרה של כשישה פיגועים בחודש האחרון, שחלקם ברור לחלוטין שהם על רקע לאומני וחלקם - גם אם התחילו על רקע פלילי של כוונה לשוד - אנחנו מתייחסים אליהם כלאומניים גם אם התחילו כפליליים, בגלל הקלות הבלתי נסבלת של לדקור ילדה או לרצוח יהודי כאשר נתפסים על חם במהלך שוד. אנחנו מתייחסים לזה בחומרה, וייתכן שההסתה של הרשות הפלסטינית והאירועים הדתיים האחרונים הביאו לגל הזה. יכול להיות שהגל הזה כשלעצמו הוא גל מדבק, ואנחנו כמובן פועלים בנחישות כנגד הטרור הזה. את רוב הפיגועים כבר פענחנו, סיכלנו כמה פיגועים שעמדו לצאת לדרך, ואלה שעדיין לא פענחנו אנחנו נפענח ונניח את היד על כל מבצע טרור.

"בשטח יש עדיין את מה שאנחנו קוראים לו פיגועים עממיים- זריקות אבנים ובקבוקי תבערה ברמה הרבה יותר נמוכה ממה שהיה באפריל- מאי, חודשים שבהם זה הגיע לשיא. גם זה לנוכח פעילות של כוחות צה"ל, כוחות הביטחון האחרים, מעצרים ופעילות שטח. אבל אנחנו רואים בחומרה כל זריקת אבן או בקבוק תבערה על כל אחד, במקרה הזה על נוסעים בכבישי יהודה והשומרון. אני גם רוצה לשבח את פעילות הכוחות כאן בפיקוד המרכז, שפועלים יום ולילה כדי להביא לשקט, לרגיעה ולביטחון לתושבים כאן ולתושבי מדינת ישראל".

יעלון הוסיף והגיב למבצע שנערך הלילה ובו חוסל מבוקש שאחראי לפיגוע שהיה בתל אביב במהלך מבצע "עמוד ענן", שבו נפצעו 29 אזרחים באוטובוס ליד הקריה. זה המבוקש האחרון מאותו פיגוע, תושב ביתליקיא, שהסתתר במערה. נוכח פעילות חשובה וטובה של השב"כ, גורמי המודיעין האחרים, צה"ל, משטרת ישראל והימ"מ, נגמר המבצע בזה שהוא הרוג ולכוחותינו אין נפגעים.

שר הביטחון הגיב גם למתרחש כיום בסוריה ואמר כי "אנחנו עוקבים אחרי הטיפול של המשטר הסורי ומה שנקרא פירוק הנשק הכימי, תהליך שמלווה כבר בפיקוח בינלאומי. נכון לעכשיו המשטר עומד בהתחייבויות שלו. אבל המבחן יהיה התוצאה בסוף. האם בסוף הוא ינסה להסתיר או להחביא או להשאיר איזושהי יכולת או באמת יתפרק מהכול? את זה ימים יגידו. בעניין פעילות בכלל בסוריה, אנחנו עדיין שומרים על הקווים האדומים שלנו, אני מזכיר אותם: לא נאפשר העברת אמל"ח איכותי מסוריה לארגוני טרור, בדגש על חיזבאללה; לא נאפשר העברת נשק כימי לשום גורם עוין, וכמובן לא נאפשר הפרת הריבונות שלנו ברמת הגולן. בנושא הכימי עדיין לא היה ניסיון, בדברים האחרים כל ניסיון כזה נענה בפעילות שלנו".

שר הביטחון יעלון התייחס גם לחשיפתן של מספר מנהרות לאחרונה סביב רצועת עזה: "בסך הכל החמאס שומר על שקט ברצועת עזה מאז 'עמוד ענן', וארגונים שמנסים לחמם את השטח, ג'יהאד אסלאמי או אחרים, מטופלים על ידי חמאס. וכן, אני חושב שההרתעה שלנו עובדת. עניין המנהרות הוא עניין חמור ביותר, הוא תשתיתי, לא ראינו את המנהרות האלה כמשהו שיש בו כוונה עכשיו לבצע פיגוע, אבל עדיין איננו יכולים לסבול שתהיה אפילו הכנה תשתיתית כזו לפיגוע נגד חיילים או אזרחים בשטחנו. לכן קודם כל עצרנו את כל הכנסת חומרי הבניין לעזה. נענינו לבקשות של כל מיני גורמים בינלאומיים לאפשר הכנסת חומרי בניין, ולאפשר צריכה, בנייה וכו'. זה מנוצל לצורך בניית מנהרות או עמדות וכו', לא לזה התכוונו, ולכן עצרנו את זה. שהציבור בעזה יבוא בטענות למשטר חמאס. בהחלט אנו רואים בחומרה את הכוונה ולכן נמשיך לפעול ולסכל את המנהרות הללו".

 

 

 

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית