שינוי ארגוני באגף התקשוב

בית התוכנה "שהם" שאמון על מערכות מבצעיות, ו"לשם" שעוסק בפיתוח מערכות תומכות לחימה, אוחדו ליחידה אחת. כמו כן, מחלקת התוכניות "מעוף" תעבור לעבוד תחת יחידת לוטם
היחידה הטכנולוגיות המרכזית באגף התקשוב, יחידת לוטם עוברת ארגון מחדש, כאשר בין היתר בית התוכנה "שהם" שהיה אמון על מערכות מבצעיות, ו"לשם", שעסק בפיתוח מערכות תומכות לחימה, אוחדו השבוע ליחידה אחת הקרויה "מצפ"ן" – מערכות צבאיות לפיקוד, שליטה, וניהול. צעד בעל חשיבות רבה אשר במסגרתו יוחזרו מרכיבים משמעותיים של מערכות המידע המבצעיות לפיתוח פנימי ביחידה.

בנוסף לכך, הוקמה גם מחלקת התוכניות "מעוף", שתהיה אחראית מעתה על ריכוז וניהול הפרויקטים בלוטם, תחום שעד היום היה תחת מחלקת אמל"ח. התכנית תכלול את תוכניות העורף, את יכולות הקישוריות הטקטית והרב-זרועית ואת התשתיות הפנימיות באגף.

כמו כן, הפיקוד על בסמ"ח (בית הספר למקצועות המחשב) הועבר מבה"ד 7 חזרה לממר"ם. השינויים הם חלק מ"צופן העתיד", תהליך ארגוני שעובר אגף התקשוב
 
"אנחנו עדים בכל יום להתפתחויות במזרח התיכון ומחויבים לחשוב כמה צעדים קדימה. יכולות תקשוביות גבוהות יאפשרו להכריע את המערכה מהר" מציין קצין הקשר הראשי, תא"ל אייל זלינגר. מפקד לוטם, תא"ל דניאל ברן שהתייחס אף הוא לדברים אמר כי: "מצפ"ן צפוי להוביל כמה מאמצים עיקריים – ביניהם פיתוח מערכות השו"ב המבצעיות ותומכות הלחימה והחזרת מרכיבים משמעותיים של מערכות המידע המבצעיות לפיתוח פנימי. האתגר בעולם התוכנה הוא אחד המרכזיים עבור לוטם". 
 
גם  ראש מחלקת התוכניות "מעוף" אל"ם יוסי ציין כי השינוי הארגוני ייעל מאוד את התהליך: "המחלקה תביא לשלמות מערכות התקשוב והמידע מהקצה עד לקצה, בין הלוחמים בזרועות היבשה, האוויר והים, בין הכוחות שבשטח למפקדות, בין הכוחות העורף השונים ובין הפיקודים המרכזיים והמטה הכללי. הסתכלות רחבה ויכולות תקשוביות גבוהות יובילו את צה"ל ליכולת מבצעית מתקדמת ויאפשרו להכריע את המערכה בצורה מהירה ביום המבחן".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית