חווים רצף של שינויים

בכנס הבינלאומי השלישי להגנה מפני טילים, אמר ראש מערך ההגנה האווירית של חיה"א כי "בעתיד אנו צפויים להיתקל בטילי שיוט וטילים בעלי טווחים גדולים יותר"

ביומים האחרונים התקיים בתל אביב "הכנס הבינלאומי השלישי להגנה מפני טילים", שבמהלכו סקרו מומחים מהארץ ומהעולם את פיתוח הטילים ואפשרויות ההגנה מפניהם מהפן הצבאי, התעשייתי והמחקרי.

תא"ל שחר שוחט, שעומד בראש מערך ההגנה האווירית של חיל-האוויר דיבר אף הוא בכנס ואמר בין היתר כי "אנו חווים היום רצף של שינויים, ממטוסים ומסוקים שהיו ועודם מטרותיו של המערך, אנו נאלצים להתמודד גם עם כלי-טיס בלתי מאוישים. ככל שהשנים מתקדמות, כך נורים יותר טילים לעבר ישראל. ניתן לראות זאת על פי הנתונים של כל קרב ומבצע בעשורים האחרונים. בעתיד אנו צפויים להיתקל בטילי שיוט וטילים בעלי טווחים גדולים יותר. המאבק השתנה: מקרב בין צבאות למאבק בקבוצות טרור חמושות, המסתתרות מאחורי אוכלוסייה אזרחית" אמר שוחט.

יש לציין, כי בשנים האחרונות גברה הסכנה מפני חדירה של מל"ט זר לשטח ישראל, ורק לפני ארבעה חודשים יירט מטוס קרב מטרה כזו בשמי הדרום. גם איום הרקטות והטילים ממשיך להיות רלוונטי מתמיד.

גם עוזי רובין, מאבותיה של מערכת ה"חץ" וחתן פרס בטחון ישראל, סקר את התפתחות טילי הקרקע-קרקע בעולם אל מול מערכות ההגנה האקטיבית ואמר כי "מטוסי הקרב והתקיפה יהפכו ללא רלוונטיים בעוד כמה עשורים, עקב ההתייקרות שלהם. בעוד כמה עשורים אפילו ארה"ב תתקשה לרכוש ולו מטוס אחד. הרבה יותר זול, נוח ויעיל להשתמש בטילים ארוכי טווח, מאשר במטוסי קרב."

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית