חיל האוויר בוחן את הדגם החדש של מסוק האפאצ'י

שלושת מסוקי האפאצ'י האחרונים שעברו שדרוג בארה"ב, הוחזרו באחרונה לישראל. הדגם החדש, האפאצ'י E, נבחן על ידי צה"ל לרכישה עתידית אפשרית
(צילום: עופר צידון)

זה שבא וזה שהולך: חיל האוויר קיבל מידע על הדגם החדש של מסוק הקרב אפאצ'י מתוצרת חברת בואינג, אולם כרגע נראה כי הוא לא על רשימת הרכש של החיל בעיקר מסיבות תקציביות. הגירסה החדשה, האפאצ'י E, מיועדת ראשית לצבא ארה"ב וכן ללקוחות זרים מבין בעלות בריתה של ארה"ב.

המסוק הראשון מדגם E נמסר לצבא ארה"ב בשנה שעברה, וקצב הייצור שלו גדל מאז מאוד. המנוע של המסוק חזק יותר ולהבי הרוטור המרכזי שלו ארוכים יותר מה שמשפר את ביצועיו. הדגם E הוא שיפור של הדגם D (לונגבואו) המצוי גם בשירות חיל האוויר.

חיל האוויר מפעיל מסוקי אפאצ'י מדגם A וגם מדגם D. בנוסף לשיפור במנוע ובלהבי הרוטור, יש בדגם החדש שיפורים רבים גם במערכות, מה שמאפשר לו בעיקר לחימה טובה יותר ב"רשת", כלומר בשיתוף פעולה עם פלטפורמות אחרות באוויר ועל הקרקע.

בד בבד, בחודש אוקטובר נחתו בבסיס רמון של חיל האוויר שלושת מסוקי "שרף" שנשלחו לארה"ב לשדרוג לפני כשנתיים. המסוקים, השייכים לטייסת "הצרעה", הם, ככל הנראה, האחרונים שיצטרפו לשורותיה של הטייסת, ובין האחרונים שמיוצרים בעולם. בטקס חגיגי פרקו אנשי המערך הטכני את המסוקים מבטנו של מטוס ה"אנטונוב" ענק מימדים שנחת על מסלול הבסיס. בחיל האוויר אומרים כי מדובר במסוקי הקרב המתקדמים ביותר מסוגם המשרתים בחיל כיום.

**

כל החדשות האחרונות בתחום הביטחון בגיליון מספר 11 של ישראל דיפנס, עכשיו בחנויות

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית