זעם התושבים בדרום מוצדק

זעם התושבים בדרום מוצדק

היה צריך ששני פועלים זרים יפגעו קשות מירי רקטות בדרום כדי שהדרג המדיני יורה לצה"ל להגביר את עוצמת התגובה בדרום. אבל גם זה נעשה מאוחר מדי מעט מדי. ישראל "הרוויחה ביושר" את מתקפת הרקטות והמרגמות הבוקר.

החיסולים הממוקדים של משגרים מעזה בימים האחרונים הרגישו את החמאס אבל לא פגעו ביכולתו לבצע מתקפה גדולה. במקום לפגוע בתשתיות של החמאס, לסכל או לפחות להקטין את יכולותיו, הדרג המדיני בוחר בשיטה מטומטמת של תגובה. פוגעים בחוליה אחת ועוד שתיים כבר בדרכן לאזורי השיגור. כך לא נלחמים בארגון טרור כמו החמאס.

בארגון כזה נלחמים על ידי שיתוק יכולותיו ואת זה כמו שכתבתי עשרות פעמים, ניתן לעשות מהאוויר. פגיעה בתשתיות של החאמס כמו תחנות כוח, מחסני נשק גדולים מגורים של ראשי הארגון. פעולות כאלה יסבירו לארגון הרצחני כי ישראל רצינית. עד היום הוא רואה מולו צבא שאגרוף הברזל שלו מכוסה בכפפה של משי. הסירוס הזה של הכוח הצבאי של צה"ל, גרם למטח הבוקר. כך לא נלחמים באויב כמו חמאס.

מאות אלפי תושבים בדרום יושבים הבוקר במקלטים וממ"דים (למי שיש כאלה) ולא מבינים איך המדינה ממשיכה להפקיר אותם פעם אחר פעם משיקולים לא ברורים אין כמעט ספק שהחמאס יעלה מדרגה או שתיים בפעילות נגד ישראל וזאת בלל הרפיסות של הממשלה.

הזעם שהביעו הבוקר תושבים בדרום על התגובה של צה"ל לא היה מכוון לצבא, אלא לממשלה שמונעת לעשות את מה שצריך וניתן.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית