טפיחה על השכם

רה"מ ושר הביטחון סיירו בכרם שלום ובחנו את אזור החדירה אמש מצפון סיני. נתניהו הביע צער על הרג החיילים המצרים
נתניהו, ברק, רוסו וכהן (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר הביטחון, אהוד ברק, הגיעו לבסיס עמיתי סמוך לגבול מצרים כדי לבקר את הכוחות שיסכלו אמש פיגוע חדירה סמוך למעבר כרם שלום.

השניים סיירו במקום בליווי אלוף פיקוד דרום, האלוף טל רוסו וראש השב"כ יורם כהן ובחנו את הנגמ"ש המצרי ששימש את המחבלים והותקף על ידי כלי טיס של חיל האוויר. "נערכתם ופעלתם נכון", אמר נתניהו לחיילים שלקחו חלק בלחימה. "אני מבקש להביע צער על הרג החיילים המצרים. ברור שיש לישראל ולמצרים אינטרס משותף לשמור על גבול שקט". ברק הוסיף: "זה איתות למצרים לקחת את סיני בידיים".

מוקדם יותר הגיע לאזור לסיור הרמטכ"ל רא"ל בני גנץ. הוא שוחח עם הכוחות במקום ואמר כי "מהירות השילוב של כולם הביאה לידי כך שבתום 15 דקות הצלחנו, לפני סריקות, לסכל את הפיגוע. אני יכול להביע הערכה מאוד גדולה לעירנות הכוחות, לעירנות המודיעין ולנחישות הכוחות שפעלו בשטח".

אלוף פיקוד דרום, טל רוסו, הוסיף ואמר כי " הכוחות פעלו בכל מקום שהרכב ניסה להיכנס אליו. היו הרבה מאוד היתקלויות עד שהרכב הושמד, כאשר מלווים אותו כוחות וסוגרים עליו כוחות שריון וחיל האוויר לצד כוחות חי"ר של הגזרה. הרכב מושמד מהאוויר ומהקרקע. כל אותם מחבלים שניסו לירות על הכוחות גם לאחר ההשמדה - הושמדו גם הם. הפעולה התאפיינה בעבודה מעולה בין הכוחות".  

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית