הודו בחרה במטוס השווייצרי
עוד הפסד לקוריאה הדרומית, על פי דיווח בלתי רשמי
אריה אגוזי
| 19/05/2011
דיווחים לא רשמיים מהודו מצביעים על כך שחיל האויר ההודי החליט לרכוש את מטוס האימון מדגם PC-7, מתוצרת החברה השוויצרית פילטוס, וההחלטה אושרה גם על ידי הדרגים הממשלתיים הבכירים.
הבחירה, שהיתה צפויה, מהווה מכה נוספת ליצרנית המטוסים הדרום קוריאנית KAI. אחרי שהפסידה בתחרות לאספקת מטוס אימון מתקדם לחיל האוויר הישראלי, היא השתתפה גם בתחרות בהודו, אך הפסידה גם שם.
החברה השוויצרית תזכה, לפי כל הסימנים, בחוזה ראשוני לאספקה של 75 מטוסי אימון בסיסיים לחיל האויר של הודו. החוזה כולל אופציות לעוד 106 מטוסים.
ההודים בחנו כמה מטוסים והחליטו סופית להעדיף את המטוס מדגם PC-7. הקוריאנים הציעו את מטוס האימון הבסיסי KT-1.
75 המטוסים הראשונים ייוצרו בשוויץ ו-106 הנוספים ייוצרו ברשיון על ידי חברת HAL בהודו.
כזכור, בישראל הפסיד מטוס האימון T-50 מתוצרת קוריאה הדרומית בתחרות מול מטוס האימון האיטלקי M-346. חיל האוויר הישראלי יתחיל להצטייד במטוס האיטלקי בעוד כשנתיים.
דיווחים לא רשמיים מהודו מצביעים על כך שחיל האויר ההודי החליט לרכוש את מטוס האימון מדגם PC-7, מתוצרת החברה השוויצרית פילטוס, וההחלטה אושרה גם על ידי הדרגים הממשלתיים הבכירים.
הבחירה, שהיתה צפויה, מהווה מכה נוספת ליצרנית המטוסים הדרום קוריאנית KAI. אחרי שהפסידה בתחרות לאספקת מטוס אימון מתקדם לחיל האוויר הישראלי, היא השתתפה גם בתחרות בהודו, אך הפסידה גם שם.
החברה השוויצרית תזכה, לפי כל הסימנים, בחוזה ראשוני לאספקה של 75 מטוסי אימון בסיסיים לחיל האויר של הודו. החוזה כולל אופציות לעוד 106 מטוסים.
ההודים בחנו כמה מטוסים והחליטו סופית להעדיף את המטוס מדגם PC-7. הקוריאנים הציעו את מטוס האימון הבסיסי KT-1.
75 המטוסים הראשונים ייוצרו בשוויץ ו-106 הנוספים ייוצרו ברשיון על ידי חברת HAL בהודו.
כזכור, בישראל הפסיד מטוס האימון T-50 מתוצרת קוריאה הדרומית בתחרות מול מטוס האימון האיטלקי M-346. חיל האוויר הישראלי יתחיל להצטייד במטוס האיטלקי בעוד כשנתיים.